• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Åh, jag blir alldeles prillig av kungens taffliga tal. Usch, han är så pinsam!

• Lapinette

Oj här var de bullar och förlovning! Har ätit min semla (svenska varianten) och tittat på youtube med övriga personalen.

• Blivande fru L

Hoppas jag inte gör er nervösa inför eventuella cafébesök på ön.

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-24 15:19:44 följande:
    Åh, jag blir alldeles prillig av kungens taffliga tal. Usch, han är så pinsam!
    Var inte alla lite pinsamma ...? Endast rookien Daniel är förlåten tycker jag. Att inte Silvia har lärt sig bättre svenska!!!!
  • fru AM

Blivande fru L skrev 2009-02-24 15:20:52 följande:

Äsch man kan ju peka bara!
  • Blivande fru L

AM - Bulle heter bulle. En kanelbulle kan kallas för en örfil. Det får man betala ungefär 2 euro för på cafét.

• Liten med Mindre

AM - du kanske har en "fralla i ugnen"

Måste nog kolla skvallerfilmerna på nätet...

• Blivande fru L

Vill du ha en örfil till kaffet?

• Ore

Blivande fru L skrev 2009-02-24 15:20:52 följande:

Nejdå, jag är väl bevandrad i peka-varianten om inte annat. "Den där vill jag ha" brukar funka ypperligt. När de dessutom förstår vad man säger så lär det ju gå ännu bättre...
  • fru AM

Blivande fru L skrev 2009-02-24 15:22:08 följande:

AM - Bulle heter bulle. En kanelbulle kan kallas för en örfil. Det får man betala ungefär 2 euro för på cafét.
    Nä nu skojar du!? Nu vill du att jag ska åka till ön och betala 2 euro för att bli örfilad av en bastant cafétant!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare