• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Hej hej

usch här är inte heller motivationen på topp. Jag vill bara hem. Trött och seg...
    Har haft en okej helg, storstädade gjorde maken och jag storhandlade. Promenerade runt lite på stan och insåg att jag måste nog köpa ett par vinterskor till, till Victor, det var visst bara 4 mm kvar till de var för små... hade hoppats att han skulle klara det en månad till, sen kommer ju förhoppningsvis våren. Ska mäta hans gummistövlar, de kanske är större inuti och funkar med en extra socka?
    Man känner sig lite snål, men det känns så onödigt med ett par till skor när det inte är så många veckor till med vinter.

Nåväl, BS, skönt att se dig "tillbaka".

Tyska Torsten... ha ha ha
    Jag hade en sebrafink, fågel alltså, som hette Torsten när jag var liten. Kanske härstammade den från Tyskland?

NENNE, vad fan är det du säger, har tanten kommit, är du säker? Är det inte något annat? Fan fan fan i så fall!
    Härligt med lite åkning med Telis iaf!

Koko, vad jobbigt med begravning... men spännande med kub/nupp o nytt datum!

Lunch i morgon hade ju inte varit fel, men det blir nog lite väl sent för min del, då är jag inte tillbaka på kontoret förrän 14 tiden.

MEN lunch 4 mars i Göteborg kan jag! Någon som har lust att slita sig loss vid 11.45?
    Ska på en affärsresa, åker bara över dagen. Har absolut inte lust, men om man får träffa ngn av er i Götet kanske det inte känns så tungt. Tror inte det blir mer affärsresor dit ner under våren, så jag får stå ut. Hade gärna¨åkt till GBG privat, men att jobba - fy fabian.

BS igen, vi mår ganska bra hemma. Victor o jga är lite förkylda, men det är man ju hela tiden så här års. Victor hostar som en tok fortfarande, men annars är han pigg oh glad.
    Maken och jag pratar och det är bättre, men inga vigselringar på än.

Välkommen hem från Barca Lappis, lät som ni haft det riktigt gött med sol o 15 grader. Softa på bryggan och äta gott...

Jag sitter och surfar på resor, min man fyller 40 år i slutet av april, så jag funderar på att ge honom en resa. Men hur fasen ska man få honom ledig från jobbet?
    Hmmm, sen tänkte jag först ha fest o bjuda alla hans vänner men jag tror inte jag orkar det....
    TIPS?

Vad skulle jag mer kommentera?
    Kommer inte ihåg...

• Liten med Mindre

Och hos oss trängs skräpet i korridorerna efter fredagens rumsbyten. Sånt man hittar i det rum man ska flytta till, och som ingen direkt känns vid, ställs i korridoren. Sen leker alla struts och hoppas att någon förbarmar sig över skräpet/prylarna och forslar bort dem till behörigt ställe.

Suck! Nåja, jag flyttade inte, så jag tänker inte ta bort gamla prylar.

• Liten med Mindre

EA , trist om det är tant på gång. Hoppas på lurendrejeri!

Cicci - kanske kan ni hitta begagnade skor till Victor?

Inte för att jag vet hur det ser ut på den fronten i affärerna. Tycker det där med vinterskor till barn är mysko. Mindre fick ett par strl 21 som kanske är lagom fortfarande, men de är krångliga att komma i så jag undrar ju. Men alla andra strl 21 som vi har hemma är fortfarande jättestora. Knepigt när man inte kan fråga hur de känns, eller klämma framtill o kolla.

• BrudSommar2006

Går det inte att hitta vinterskor på rea Cicci, ni som bor så nära en massa affärer? Det är så halt med gummistövlar tänker jag mig nu så är när det är snö och is och det blir väl rätt kallt när det är minusgrader i och med att sulan är så tunn även med en socka i? Irriterande ändå att han ska byta storlek just nu!

Annars har jag börjat be att de mäter alla skor till Iris i affären innan vi slår till för det verkar vara så olika med storlekarna. Iris har varken gummistövlar, gympadojor eller faktiskt några andra skor alls än hennes vinterstövlar just nu så det är väl dags för en vända i affärerna, det är väl nu det finns i lager att välja på, inte sedan när man behöver dem. Dags att skaffa nya galonisar också antar jag.

• FruCicci

Jag har letat på rean, men de hade inte i hans storlek... så surt.... fanns nog ett par rosa om jag inte miss fel, sen är det ju mest vårskor i affärerna. Likdant så slarvade personlen bort hans vantar i fredags, så jag gick in på POP för att köpa nya, eftersom det var där jag hade köpt de gamla, men inte fanns det kvar, det var bara tunna fingervantar och tummisar för våren i olika kulörer och sen galonvantar liksom.....

Mindre, jag ska kolla secondhand, det har jag inte gjort.... han har stlk 23 nu, men behöver 24 i just vinterskor.... eller så får han gå med dessa ett par veckor till (om mitt samveta pallar det).

• Ore

Vinterstövlar för barn är det ju kanske inte riktigt säsong för nu. Inte ens på second hand, antagligen, men det kan ju vara värt att kolla. Hur är det annars med lågprisbutikerna? De har inget kvar? Det brukar ju inte vara lika hög kvalitet, men säkert tillräckligt för några veckor.

Någon här som har bra koll på datorer förresten? Jag är ganska värdelös på det, har jag insett. Vill ha en bra bärbar dator för cirka 5000 kr. Den jag har nu (en Dell) är ganska värdelös (fruktansvärt seg) Min jobbdator (hp), som jag haft i kanske 2 år är också ganska seg, men det är framförallt på morgonen. Kanske är något i nätet, när "alla" startar upp sina datorer?

Vad ska man gå på? Vad är tillräckligt bra? Ska ju mest ha den till att surfa och redigera bilder i photoshop, så den kanske inte behöver vara så avancerad?

• Liten med Mindre

Ore - bilder o photoshop är ju ganska krävande program. Har för mig riktlinjerna jag fick från maken när jag skulle ha ny jobbdator var:
    mycket minne
    hyfsat stor disk
    bra skärm

Gissar att ok grafikkort också är bra när det kommer till bilder. Faktiskt tror jag det är lättast att fråga runt hos några olika försäljare, eller ställa frågan på något fotoforum kanske.

• fru AM

Cicci: Kolla secondhandskor till Virre på Tant Gredelins Garderob på Karlavägen! Du vet, brevid Kala frukt, mittemot Östra Real! Bästa secondhanden i krokarna!

Eller förresten - vilken storlek behöver han? Hur lång är hans fot? Kom på att Livia växte ur sina svarta "viking" i julas ... Vore ju toppen och jag kan sälja dem vidare billigt!

• Ore

Skärm, det måste jag ju ha en med hyfsad upplösning på ja. Tack Liten! Minne tror jag hamnar längre ner på listan, alla foton läggs ändå över på den externa hårddisken.

Jag blir bara så förvirrad över alla olika processoralternativ som finns, hur vet man vilken som är bäst, och vilken som är tillräckligt bra. För det är väl processor och RAM-minne som avgör hur snabb datorn är, eller minns jag fel?

• fru AM

Äsch - Cicci - såg just att det var stl 23 i Livias urvuxna ... Det var ju den storleken han vuxit ur eller hur?

Tant Gredelins Garderob - spring dit och fynda!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare