• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Usch, inspirationen är inte på topp idag, har massor jag borde göra men kommer mig inte för...

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-02-23 12:54:57 följande:
    AM, haha, nej min kusin heter inte Birgit så det måste finnas minst två av dem!
    Eller så är han BIGAMIST!
  • BrudSommar2006

AM, ååååhhh, tänk om! Fast tysken Torsten som jag känner är väldigt trevlig och jag har svårt att tro det om honom, men skenet kanske bedrar!!!

• fru AM

Helvaxade Torsten som jag känner är också trevlig. Man måste nog vara det om man ska lyckas hålla uppe ett sådant dubbelliv! Se där ett bevis! (Det skulle ju också förklara att han verkar kunna svenska ibland.)

• Ore

Jag känner att jag inte har så mycket att tillföra i tyska Torsten-diskussioner. Har däremot en gång fått rådet från en kompis att undvika att vara tillsammans med tyska stavhoppare... (hennes erfarenhet begränsade sig dock till en enda, och det finns ju bevisligen flera, det har jag sett på TV)

Jag har insett att en minskning av pappershögarna på jobbet innebär en stor bunt med tomma internpostkuvert som måste lämnas till vaktmästeriet, samt en ännu större bunt med papper som måste lyftas ner till återvinningen. Och den kollega som fick bära lådan åt mig (den blev för tung när den var full) var ju tyvärr så ordentlig att han kapade lådan till halva storleken så att den inte skulle bli för tung... Jaja, frisk luft är väl nyttigt.

• BrudSommar2006

Så mystiskt, undrar vad det är med just tyska stavhoppare.

AM, den tysken Torsten som jag känner förstår i vart fall svenska riktigt bra, lite stapplande kan han också föra en kortare konversation. Min kusin pratar nämligen bara svenska med barnen och nyligen har de skaffat semesterhus i Trosa.

• BrudSommar2006

Ore, här trängs allt möjligt skräp som ska bäras ner till soprummet, gamla trasiga adventsljusstakar och jag vet inte allt men jag har inte kommit mig för...

• Fru E

Kort Ego innan möte-ljusbeige flytningar i dag så tanten är nog på väg dag 26 idag Försöker peppa mig innan nästa möte om 9 min men går inte så bra............

• Ore

EA: Neeeej vad tråkigt. Men det kan ju vara så att tanten luras litet. Det finns ju de som är gravida och ändå har mens. Så det måste ju inte vara kört än. Så på med ett "brave face" och se till att fixa mötet! KRAM!

• MSW

EA: Men you know, it ain't over until the red lady sings!!

Har heller inte mycket att tillägga i tyskdiskussionen!

Har en fråga, tillfällig föräldrarpenning och föräldrarpenning, är det någon skillnad i ersättningen som betalas ut?
    Är det tillfällig man använder vid "vab"..?
    Allt som har med försäkringskassan att göra blir jag snurrig och virrig av!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare