• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Skönt när man väl är klar säger ni... Minns inte när jag var klar med städningen senast, brukar ta halva lägenheten åt gången. Vilket jag i och för sig tänkt ändra på, så det kanske vore idé att sätta igång.

Har i alla fall hunnit beställa en ny mobil och hitta vilka vägguttag jag vill ha (en av alla miljoner val i huset...)

Ha en trevlig kväll allihop

• viktualia

tjoho!

Här pågår febril verksamhet. Har shoppat byggprylar på två ställen (fascineras över att det ena stället har så SJUUUUKT seg personal.. maaaaj gaaad...) Sen har jag skruvat upp ett gäng gipsskivor, maken har snart monterat upp ny dörr plus dörrkarm. OCH samtidigt har jag kört fyra tvättmaskinsomgångar...

Nu är det dags att laga middag och dricka lite gott vin. Kvällens varmrätt blir Baconbiff på spenat www.alltommat.se/recept

Apropå rummel i sänghalmen... maken och jag kom överens om att inte göra något försök innan jag har varit hos gyn. Imorse hettade det till och maken kom på EFTER att simmarna flugit iväg "Oj, var det här en säker dag??".... liiiite sent påtänkt i om det inte hade varit det... *skakar på huvudet*

• Fru E

Mrs B-later nice att aka ivag i november som normalt ar en trist manad

Stadning, tja.....tycker det ar trakigt att stada men skon kansla nar man vet att det ar rent i huset. Fick ett ryck i onsdags nar jag jobbade hemifran och solen sken obarmhartigt in och avslojade allt damm

Har nyss malat klart stolen till vara vanners dop, ska bara lackas med. Far satta ihop den nar vi ar i stockholm, lite svart att ta med den pa taget annars tillsammans med resten av packningen.

nagon pulkaakning blir det inte har, ar ju plusgrader nu

Kram pa er som behover och vill ha

• Fru E

Vickan-later som en klok ide att ni avvaktar tills gyn besoket ar gjort.
    Na makarna tanker inte sa mycket i forvag utan med en viss annan kroppsdel . Maken gjorde likadant nar han egentligen skulle lamnat simmarprov men vi fick skjuta upp det en vecka

• nennesjuttioåtta

hej hej
    igår hade jag en sjukt rolig dag i skidbacken med ingen mindre än trådens telisexpert med vän - som jag skrattade, vad kul det var! Jäklar i bängen. Men sen var det som att slå en klubba i huvet och jag hade kunnat lägga mig för dagen halv 7. Dock blev det pubbesök med mat och öl, men vi var hemma runt 10 och sen däckade vi. Ingen träningsvärk idag som jag trodde trots benböj *spänner röven* okej då, lite grann....

telis
    Hade hela kvällen i huvuet: Pom, pom, pom PAIA! Och vilken taiming, idag vräker snön ner!!!!!

Annars... tja. Jag blöder. Redan. Ända sen i fredags faktiskt men jag hade ju trott att det bara skulle spotta lite. För det försvann på lördagen men kom åter på kvällen. Tuttarna är oömma men tempen på 37 men den sticker nog snart ner igen. Fuck.

• nennesjuttioåtta

Tack alla! Både att ni tycker jag skrev bra till BS och att ni tror att vi fixar pengar till adoption. Men hundra tusen har man ju inte över som ligger och skräpar direkt. Känns så där att låna till det också men det löser sig kanske. Det var väl det här min svärfar menade när han sa till mig på bröllopet att vi skulle sparat pengarna och gjort barn istället. Han kanske visste att det skulle bli adoption i slutändan...?

• Telemarkgrrl

God morgon!

Äntligen snöar det i Stockholm!

nenne, tusen tack för supertrevligt sällskap igår! Jag har ont i låren idag.

nenne igen, det är som tågjäntan säger, man kan få banklån för adoption. Jag är säker på att ni är tillräckligt kreditvärdiga för att få det. Men tyvärr får man inte tillbaka hälften från staten, det hade varit trevligt! Man får dock ett statligt bidrag på 40.000 kr, det motsvarar väl kanske en femtedel av adoptionsskostnaden.

• Telemarkgrrl

Oj, nu satt jag visst och skrev samtidigt som du, nenne!

Men satan vad jag är trött på din tant, nenne! Varför är hon så sjukt envis?! Men jag har ju alltid varit helt övertygad om att ni ska få en liten Falununge så passa på att åk skidor i år för nästa säsong blir det inget för din del.

Själv satt jag hela kvällen (nåja, jag slocknade redan vid nio ) igår och hade "veeeeeeeed" på hjärnan.

• BrudSommar2006

Hej alla, har hunnit lugna ner mig lite nu, men bara lite, och då var det ändå i tisdags som läkarbesöket var. Tack för alla uppmuntrande ord, det ordnar sig väl på något sätt. Vi har i alla fall redan lyckats dra ner på vällingkonsumtionen till hälften genom att spä ut den med hälften vatten, det har hon faktiskt gått med på. Fast hon kissar mer! Sedan får hon inget på dagarna nu som hon fick förut när hon var ledsen. Däremot avvaktar vi lite med blodprovet och hoppas på ett mirakel i vällingkonsumtionen för det är ju inte bara morgonen som ska klaras av, det är ju hela natten också eftersom hon helst ska vara fastande från åtta på kvällen. Vänner, trist att ni också fått dumma kommentarer nedskrivna.

Nenne, här har blodet också kommit sedan i fredags, på dag 22. Så det där med att mensen blir sen när man inte haft ÄL har jag inte sett något bevis på än, såvida jag inte hade ÄL på dag 8 typ, så tidigt började jag ju definitivt inte testa med stickorna, det ska medges.

Iris och jag är jätteförkylda, det blir liksom aldrig bättre för henne, får väl se hur vi gör med dagis men hon gick ju i fredags, hon vill ju dit själv.

• start september

Kram til Nenne - att köa kostar väl inte så stora pengar och så får ni fundera. Det är mycket pengar och att skuldsätta sig mer än vad man redan gjort för boende etc känns självklart inte bra. Och under tiden händer det säkert saker! Jag tror att Telis blir sannspådd...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare