• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nenne-ibland är det riktigt skönt att sitta hemma med sin kladdkaka och godispåse och tycka synd om en själv . Inte alltid man har lust att vara social och uppklädd utan lunka runt i sina mysbyxor

Tellis-ja de var en idé men har tyvärr ingen aktivitet i Stockholm på tisdad. Men jag är däremot i Göteborg den 18-19 mars

• nennesjuttioåtta

EA
    Ja, fast jag gör alltid så när mannen är borta. Ska jag umgås med andra så ska det vara mitt initiativ först, alltså att mannen inte har något planerat. Och han skulle aldrig skubba omkring hemma i mysbyxor som gräsänkling, han skulle ju packa väskan full med öl och dra till någon annnan hanne eller ta en pubrunda. Jag är inte riktigt lika handlingskraftig.

• Fru E

Nenne-inte jag heller . Fast denna helgen är tjejerna borta så har ingen att umgås med ändå......två av dem ska åka tjejvasan så de är redan på väg och de andra är upptagna på annat håll

• Fru E

Hmmm...gjorde sallad till maken igår att ha med sig och till mig med men kan inte påstå att jag är så sugen på den.....hade hellre ätit varm mat eftersom jag fryser. Får tänka på fikat som väntar

• Liten med Mindre

EA - varm sallad?

Nenne - håller med om att det kan vara gott att få vara hemma och äta så mycket man vill av vad man vill, och se på vad man vill på tv. För mer aktiv än så blir jag nog inte en hemmakväll. Det är så få gånger jag får vara själv hemma, att jag gillar att njuta av dem (fast det får ju inte bli för många - då känner jag mig som en enstöring. ).

• MSW

Frejis skrev 2009-02-20 11:23:04 följande:

MSW - hur omfattande är operationen? Är det några förhållninsregler efteråt? Alltid jobbigt med sådana ingrepp.
    Det är tydligen en ganska lätt operation.. Men förhållningsregler är det väl alltid.. Mer eller mindre.. Har börjat skriva lista över vad jag ska fråga doktorn.. Bla detta..

Förbud funkar inte här heller! Då är det, det ENDA jag är sugen på!!
    Tycker också om att unna mig saker om maken är iväg.. Men skulle så gärna vilja komma på något bättre än chips/pizza/kakor/whatever att unna mig.. För det är alltid det jag kommer på att "DET ska jag unna mig då"..
  • Liten med Mindre

Det bästa (i aspekten nyttigt) jag kan komma på att unna mig när maken är borta är lax till middag.

Och kanske ett varmt bad om jag hinner. Alternativt typ pyssla om mig, skrubba, plocka hår, färga fransar, måla naglar.

• Liten med Mindre

Sen är det ju förstås extra skönt om det är städat o fint hemma. Vickan - kan man beställa en snabbstädning?

• fru AM

Hejhej!
    Telis & Frejis: På tisdag: Vi ses 12.30 utanför Anglais då? Hörningången.

Har precis ätit lunch där idag och insåg att 11.30 är den optimala tiden (då öppnar de) men vi hoppas att det finns bord 12.30 - det är ju sportlov så en hel del normallunchare är nog borta.

BS: Fy vad jobbigt att bli ifrågasatt som vårdare/mamma. Tycker det är lite absurt att de så gärna vill ha in alla barn (människor) i en bestämd mall. Men nu finns ju den där remissen där och jag förmodar att ni bör agera som de vill (när det gäller barn kan annars t ex försäkringsbolag börja kinka om hälsan krånglar senare). Men jag tycker nog att du ska låta maken sköta åtminstone nästa besök, så du slipper känna dig kritiserad för din kropps skull.

Angående din vikt - konstigt att du inte går ner! Har du någon gång kollat sköldkörtelvärden? Se artikel: www.aftonbladet.se/kropphalsa/article68211.ab
    eller

www.vardguiden.se/templates/Article.aspx

Hursomhelst - BS: STOOOOR kram!!!

• fru AM

Alla får en fredagskram! Nu ska jag snart ut på stan och träffa en bloggtjej från Småland!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare