• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Vännerfan

Försöker skriva lite med sötingen i knät.

Hm, var ska jag börja?

BS, Vi har också fått svart på vitt att vi inte är de bästa föräldrarna. Prinsen bröt ju armen efter ett fall i en trapp och då har läkaren skrivit i journalen nåt i stil med att ?Jag har pratat med föräldrarna om att de måste ha sonen under bättre uppsikt så det inte händer igen?... Läkaren vi var hos efter att han brutit av gipset berättade det men verkade mest tycka det var lite komiskt. Tyckte ju inte jag direkt för jag kände ju hur illa den första läkaren tyckte om oss och hur han ifrågasatte. Men det viktiga är ju att man själv vet sanningen och vet vad man är kapabel till. Sen får man bevisa det för dem som inte tror en. Tyckte som vanligt att Nenne skrev jättebra. Kram!

Mugglan, Kul att dagiset är så bra!! Och vad kul att vi hinner med en lyxmiddag innan ni sätter igång att försöka igen! Ska bli jättekul att ses på lördag!

Liten, Blir nyfiken på vem av mina kollegor din kompis är gift med! De är ju inte så många som sitter i Sthlm!

Cicci, Grattis till barnvagnsfynd! Och en extra kram till dig idag...

A.M., Lät som ett jobbigt samtal om snittet, men att det blev bra i slutändan iaf!

Pekfingervalsen tar tid, så jag får nog sluta nu. Ska träffa fl-tjejerna på spelkväll ikväll igen. Ska bli KUL!! Det är 3 av de jag träffade sist och 3 nya ansikten.

Åh, vad det snöar här! Stora, tunga flingor. Härligt! Kanske kan inviga Prinsens nya pulka när han ju äntligen har kommit på att det är kul att åka.

• Mrs  B

Hej hej

Nyss hemkommen från stan men det blev bara en snabbrunda tyvärr för maken är nu på väg till Växjö. Men vi hann iaf med att boka en resa till hösten!!!!!
    Fanns inte många resor kvar och det kändes lite skumt eftersom vi inte ska resa förrän i november......
    Har lyckats få med oss mina föräldrar denna gång och det ska bli skönt med lite avlastning och kul med vuxensällskap.
    Men mamma höll på att svimma över priset.
    De åker alltid på restresor annars så hon tyckte det blev dyrt, men maken och jag tyckte det blev billigt, om man nu jämför med vår resa i november 08.

Nu väntar pulkabacken igen och med mina föräldrar denna gång. Lyckades övertala dem igen........
    Tyvärr har det börjat töa lite så vi får väl se hur det går....

Motion idag: Skottning i morse och bus med maken.

Trevlig helg!!!!!!!

• Fru E

Hej hopp!

Har nyss stoppat i en tvatt och maken har skottat var tvungen att prova snoskyffeln som vi kopte for tre ar sen och aldrig anvant

Har ar det daligt med lekarna i sanghalmen de senaste dagarna........maken har jobbat sent eller varit pa annat sa jag har ofta somnat nar han kommit hem. Sen ar anda AL over sa har varit skont med lite vila

Mrs B-var ska ni aka? Ar med sugen pa en resa men tycker det ar svart att boka nar man inte vet om vi behagar att plussa eller inte och i vilken manad man isafall ar.....

Igar hade jag en lugn kvall med favoritavsnitt och halsbandspyssel

• tågjäntan

Nenne
    Man får ta speciella lån på banken vad jag förstår och sedan får man tillbaka hälften från staten. Det blir mycket pengar ändå. Men jag tror ni skulle klara av det helt klart. Nu känner jag ju inte er situation, men det finns många par runt om i sverige med svensson ekonomi som adopterat ett eller flera barn. SEdan finns ju möjligheten att bli fosterförälder, eller familjehem som det heter nu. Men det är ju förstårs inte samma sak.
    Jag funderade på det innan jag var gravid - min man är snart för gammal för adoption (50 i sommar) och jag är 37. Och det finns fortfarande i tankarna. Jag tycker graviditeten har varit väldigt jobbig och vet inte om jag orkar gå igenom det en gång till. Samtidigt som jag önskar att barnet skulle få ett syskon. Vi får se om jag kan få med min man på det . Fosterbarn alltså. Min man skulle gärna se att vi fick ett barn till.

• Ore

Hallå i tråden

MrsB: Låter härligt med en resa. Och pulkaåkning också.

Här snöar det också... Snöskottning behöver vi dock inte fundera på, fördelen med hyreslägenhet.

Vi tog sovmorgon i morses. Eller lekmorgon kanske man ska säga? ÄL i dagarna, så det vill till att ligga i. Ingen böj på stickan än, men det skadar ju inte att "grunda" litet

Städa eller surfa husgrejer nu är frågan? Hmmm...

• tågjäntan

I går var vi till bm. Allt var bra med oss båda. Bebisen hade redan vänt huvudet neråt och börjat fixera huvudet. (Bf 26/3)
    I går och i förrgår har min man tagit lite bidler på mig och magen. Tidigare har han skojat om att vi ska ta på bådas våra magar (för han var dels lite överviktig innan och har gått upp ett par kilo nu när jag varit gravid). I går tog han tag i saken och vi vände magarna mot varandra. Han spände ju ut magen, men ändå. Det blev en riktigt rolig bild .

• Ore

Kan tänka mig att det blev en bra bild, tågjäntan!

• Tinga

BS - usch, vilket tufft läkarbesök! Läkaren hade ju uppenbarligen ingen empatisk sida alls, men jag hoppas verkligen att han inte lyckades knäcka dig, utan att det istället tände en gnista av jävlar anamma och "jag ska visa dem". Det är klart att du är en bra mamma och det vet du ju; fokusera på det!

För övrigt tycker jag att Nenne skrev ett otroligt bra inlägg, och jag hoppas att du tar fasta på det hon skrev. Jag tror också att det blir svårt att komma undan den där remissen till provtagningen, utan det bästa är säkert att ta tjuren vid hornen och fixa det; även om det blir en kämpig morgon löser ni säkert det fint iallafall. Stor kram till dig!

AM - vad trist att du också stötte på en träbock till läkare, men skönt att det löste sig bra till slut. Känns ju som att du får det bästa av två världar på något sätt; visar det sig att du kan föda vaginalt är ju det bra och om inte har du din planerade snittid.

När det gäller läkare så undrar jag hur det kommer sig att så många är så himla klumpiga och okänsliga när det gäller att uttrycka sig?!? Det var flera i min gymnasieklass som skulle utbilda sig till läkare, och en av dem var en av de mest arroganta människor jag träffat (dittills). Jag lovade mig själv att om jag någonsin får en kallelse till läkare, där det står hans namn, tänker jag inte gå dit. Han kan förvisso ha ändrat sig på de drygt tio år som gått, men det är ändå intressant att av de fyra i klassen som skulle bli läkare var tre mer eller mindre högfärdiga och otrevliga.

Nenne - det är klart att er ekonomi klarar av en adoption om det är där ni hamnar. Om ni bestämmer er för att adoptera kommer ni ju att gå in för det helhjärtat och kommer att vilja prioritera det, så det löser sig säkert. Kram!

Idag har vi städat riktigt ordentligt här hemma, och det är så himla skönt när det både luktar och verkligen är riktigt rent. Förra veckan blev inte mycket gjort, eftersom jag var sjuk och maken fick lägga sin energi på att ta hand om Piff & Puff. Vi har varvat städningen med en del tv-tittande, men det blev ju inga succéer i någon tävling. Får väl hoppas på bättre lycka imorgon.

• tågjäntan

Ore
    Ja, jag tyckte den blev rolig och bra. Mannen är mer noggrann med det "fotografiska" - tittar på ljud och ljus, jag menar överexponering, tid och sådana detaljer. Men det här är ju mer en rolig bild och till för minnesbanken och inte för något konsnärligt eller liknande. Jag är glad att han kom med ideen.

• Mrs  B

EA
    Det blir en vecka på Fuertoventura i november och det ser vi fram emot.
    Vi har fastnat för att åka i november. Då kan vi rödhåriga vara ute i solen hela dagen utan att bränna sig.
    Och så får man lite energi inför julen och alla kalas som vi har.

Pulkaåkningen blev verkligen lyckad.
    Har aldrig sett mormor så rädd som när hon åkte ner med Max.
    Annars varvade jag och morfar med att åka med Max och sen fick Malte åka lite också.
    Nu har jag även hunnit med att städa av golven, och säger som Tinga att det är så skönt när man väl är klar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare