• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

AM, jag har insett att Iris är väldigt lik Suri Cruise nu efter senaste klippningen, finns det någon lookalike contest vi kan tjäna storkovan på tro! Jag tycker inte att Iris ser överviktig ut, lite knubbig är hon väl kanske när man ser henne ihop med de andra barnen i bara badbyxor på lek&plask men man får väl tro läkarna när de säger att hon är det. Både längd och vikt pekade rakt upp som ett streck istället för att följa kurva senast vi var på bvc.

MSW, hoppas det ordnar sig med operationen!

• fru AM

Ja precis - hon är ju jättelik Suri! Lyllo henne!

Om inte vikten hade följt längden på kurvan hade JAG varit orolig ... men nu pekade ju båda uppåt, vilket för mig verkar normalt. Nåväl. BVC reagerar på så konstiga saker.

• BrudSommar2006

Nenne, aha, så det blir lite bättre kvalitet på spermierna vid en insemination, då är det ju lite skillnad i alla då bara på den biten, redan innan man tagit ÄL med i beräkningen. Vet bara att någon här förklarat att skillnaden inte var så stor. Trist hursom att det inte fungerat!

• fru AM

Vidare om Iris a k a Suri Cruise ... Är rätt säker på att det finns look-a-like-tävlingar även för barn. Undrar om inte tidningen Mama brukar publicera såna bilder (har i alla fall sett det någonstans ... *tänker*

• BrudSommar2006

Vad det gäller att ha folk hemma så skulle jag nog vilja ha det lite mer än vad vi haft hittills, vi har varit lite dåliga på att komma oss för faktiskt. Med Iris är det lättare om folk kommer till oss än tvärtom ju.

• Lapinette

Vänta lite! Jag vet ännu inte om det här allt är över! Jag har ju även tidigare hoppats på att det varit nådastöten men så har det fortsatt. Fick ju även min mens i förra månaden och cellerna hängde ändå kvar. Men som sagt, jag är positiv då jag blött som en gris och då jag fr o m igår faktiskt inte har ont i magen för första gången på länge. Som sagt, vi får se vad blodprovet säger.

Tinga - det var redan nu riktigt ljust och varmt. När vi landade vid 19.00-tiden i torsdags möttes vi (jag + makens kollegas fru) att en stor röd sol som var på väg ned bakom bergen.

BS - det är tungt att gå ned i vikt när man till råga på allt är sjuk (förkyld). Själv går jag ned på sommaren då man oftast är friskare och kan röra på sig mer. Vintern är ju som gjord för att sitta hemma och äta något gott samt softa i soffan.

nenne - chanserna vid insemination ökar inte dramatiskt tyvärr. Av de tjejer som jag chattar med på IVF som alla gick samtidigt som mig på SH för inseminationer så gick samtliga vidare till IVF. Idag är det ca 6 av 10 gravida. Vi är några stackare som kämpar vidare.

AM - kanske hänger jag på imorgon (lunch). Måste bara vakna innan dess ... sitter här och är så jäkla trött.

• Liten med Mindre

Sällar mig till skaran som hellre bjuder hem än blir bortbjuden just nu. Betydligt lättare med logistiken. I alla fall när det gäller "vanliga" middagar. Sen är ju vissa evenemang värda att böka lite med mat o resesäng etc ifall man inte får barnvakt. Tyvärr är det sällsynt.

Fram för fler glamourösa fester!

• BrudSommar2006

Lapinette, jag håller i alla fall tummarna för att det är över för din del! Tänk om blodprovet imorgon visar att det sjunkit till noll, det vore ju helt fantastiskt bra! Jag hade för övrigt för mig att det var du som förklarat det här med att inseminationer inte ökar chanserna så mycket, fast jag förstår ju också att man gärna provar det först, innan man går vidare med ivf.

• fru AM

Missförstå mig rätt - jag älskar att ha folk hemma på middag. Min man med - och han vill gärna bjuda fler par, två - tre stycken och då blir det plötsligt en väldigt stor grej ... Framför allt om alla barn ska med. Och framförallt nu med magen i vädret ...

För två helger sedan hade vi faktiskt barnfri middag för tre par och lånade bort Livia. Det var ganska lättvindigt i jämförelse - och alla verkade uppskatta en anledning att skaffa barnvakt. Och så hann man ju prata med folk!

I år fyller jag jämnt! Tror visserligen inte att festen blir av förrän nästa år ... men jäklar vilken fest jag vill/ska ha!

• Lapinette

Det är ju så att inseminationer hjälper vissa annars skulle man ju inte försöka men om det inte funkat efter 3 försök säger dem att det inte är någon idé att fortsätta. Har en tjej på FL-tråden som gjort typ 6 inseminationer och det känns liter "over kill" medan man säger att upp till 6 IVF'er så har man samma chans.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare