• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

AM, jag kollade Tant Gredelin i lördags, för vi gick förbi, de hade inte hans storlek. Han behöver stl 24, hans fot är 13,1 och hans egen Super Fit känga var visst stl 23 och 13,5 innuti. Ska ta ett varv till på billigare ställen, vi var bara inne i Fältöversten i helgen... Behöver inte vara en pangsko för 3 veckor....
    Ska faktiskt kolla av gummistövlen med, han kan säkert ha dessa i 2 veckor till och sen när det töar bort snön (förhoppningsvis) så kanske han kan ha gummisar med xtra socka, gummisar brukar ju vara större i storleken.

• Frejis

Cicci, har du provat DEICHMANN? De finns bland annat på Kungsgatan och i Gallerian och den sistnämnda butiken verkar ha skor för barn, iaf hade det i sitt skyltfönster i förra veckan. De verkade inte heller vara extremt dåliga heller, kan vara värt att prova.

• BrudSommar2006

Det är faktiskt hopplöst med vintersaker nu, det är slut i alla affärer och det är nu de börjar växa ur allt man köpte i början av säsongen, plus att det ju kan vara vinter hela mars ut och kallt in i april om man har otur. Second hand affärer är jättebra, annars surfa runt på nätet, på ett par dagar har man ju fått hem sakerna. Iris vinterskor är storlek 25/26, de var stora i början av vintern men modellen var så bra och 23/24 var för litet så det fick bli dem i alla fall, visade sig vara tur för de har hon ju klarat sig med hela vintern och kommer definitivt att kunna ha en bit in på våren om det skulle vara kallt.

• FruCicci

Frejis, nä men jag ska skicka in maken dit nu när du säger det, för han jobbar på Kungsgatan ovanför den butiken slog det mig

• BrudSommar2006

Cicci, skönt att det har blivit lite bättre stämning hemma och skönt att ni tillfrisknat.

Vi ska förhoppningsvis tillbaka till Junibacken på lördag, om vi kommer iväg tills när de öppnar vill säga, för det är ju sportlovsvecka så sedan blir det väl mer knökfullt än vanligt.

• nennesjuttioåtta

hinner inte ens kolla vad ni har skrivit sen sist, ville bara meddela att vi inte ska göra någon mer insemination utan läkaren bokade in oss på ett ivf-samtal i slutet på mars. Så no more kanylballe....

Cicci
    eeeh, hahha jaa jag är säker!

• Frejis

Koko & Muggles - skönt att det till slut verkade ha blivit bra avslut. Bra med sådana för att då är det lättare att gå vidare.

Koko - spännande med Nupp/Kub. Undrar ibland över säkerheten i dessa prov och i flytten av BF fram och tillbaka. Verkar inte vara helt exakt

Lappis - välkommen hem. Det vore skoj om du ville äta lunch med oss imorgon.
    Hoppas att eländet med X nu är slut. Håller tummarna!

Nenne - dumma tant att hon envisas med att komma och så tidigt. Frågar som Cicci om du verkligen är säker på att det är tanten och inte en nidis?

På tal om adoption så kom jag på mig själv att jag absolut inte vill försöka några fler gånger om det går fel den här gången. Då blir det adoption för min del. Tror nog att det eländiga illamåendet och det ständiga ätandet (f*n, jag kommer ju att bli stor som ett hus!) gör sitt. Och så är jag nervös inför ultraljudet på torsdag. Liiite nervös, inte mycket.

På tal om skor - upptäckte igår att mina nya snygga vinterskor som jag köpte i början av december läcker på vänster sida. Gick till butiken för att reklamera och möttes av en dryg tant som menade att jag inte borde ha använt skorna i det dåliga vädret, att jag inte har skött dem och att det bara var en tidsfråga innan det blev fel på den andra skon Och att det var butikschefen som skulle avgöra hur det blev i reklamationsfrågan. Mm, tänkte jag, det här är ju ett jättebra sätt att förlora de kunder som ni redan ha... Arg!

• BrudSommar2006

Nenne, aha, så det blir ivf direkt, kanske är skönt att få gå vidare och prova något med större chans att lyckas?

Frejis, trist med skorna! Har du köpt vinterskor som man bara får använda på sommaren?!

• Frejis

He he Brudsommar, förmodligen jag visste bara om det så det är tur att jag fått upplysningar om det i efterhand

Skönt förresten att du mår bättre!

• Lapinette

nenne - varför denna ändring i schemat?

Frejis - så klart det går vägen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare