• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Mrs B-ooohhh shoooooppppping!!!! Aldrig fel det

Nenne-upp med humöret tjejen

September-kanske skönt på ett sätt att ha tanten tillbaka så att du vet att kropen fungerar när ni väl börjar fundera på syskon och så

Liten-jag älskar att pyssla med vissa saker och kan få mina ryck . Måla barnstolar har jag gjort ett par år och bakat har jag gjort i måååånga år och tar med till jobbet ibland för att kunna prova nya recept när jag och maken inte behöver mer i frysen. Är ett av mina sätt att koppla av

*ropar på Tinga som har nära till fikat idag *

• Fru E

BS-följer Iris sin kurva eller ligger hon över den??

Mrs B-glömde ju ge dig en extra kraaaaaaaaaaam

• nennesjuttioåtta

BS
    *Låång och skön kraaaaaaaaaaaaaaaaam* Vet inte vad jag ska skriva.

• nennesjuttioåtta

BS
    *Låång och skön kraaaaaaaaaaaaaaaaam* Vet inte vad jag ska skriva.

• Fru E

Mrs B-om vi är hemma får du gärna titta inom på vägen till/från hbg om du har bil . Vi ska ev på kalas i orten B utanför H-holm

• Liten med Mindre

EA, jag brukade också slappna av genom att baka kakor eller pyssla med växterna. Nu förfaller växterna (i alla fall de som jag alltid klarat innan), och kakorna blir jag ju bara dålig i magen av. Trist! Inte lika skoj att laga mat av någon anledning.

• MSW

Ojoj vilken stämning det var här i tråden!!

Stor kram till MrsB! Du får krama de söner du har kvar hos dig lite extra idag!!

BS: Hur tänker en doktor som går på som en ångvält? Han har inga känslor själv eller? SÅ att han tänker på hur folk uppfattar det han säger!!!
    Tråkigt också att vikten står still! Men du har juh heller inte gått upp något denna veckan då!
    *Stora kramar*

MrsB: Är det Väla som gäller som shopping destination då eller?
    Jag och maken har bestämt att "Nästa gång" vi blir shopping sugna så blir det väla..

Sonen vaken! Återkommer!

• FruCicci

BS, snälla snälla ta det inte personligt.
    Titta bara på mig och senast AM igår som råkade ut för konstig läkare på DS ag snittet. Hon började ju gråta lite, trots att hennes man var med, den läkaren var ju inte ödmjuk alls.
    Victor som fick remiss för han skulle vara albino etc....

Du är en kanon mamma, det vet vi ju alla. Sen är det ju typiskt att samhället fungerar som det gör. Du kanske skulle skicka din man till läkare bara för att skaka hand och så han fick visa upp sig?! Så kanske läkaren inser.....
    Iris äter ju inte mer än andra ungar vad jag förstår (möjligen dricker hon mer välling ) och hon är ju jätte lång, då är det ju naturligt att hon väger mer. Hon kommer dessutom springa av sig till sommaren, förra sommaren kunde ju våra barn knappt gå...

Ag remissen, så tycker jag inte att ni ska se på den negativt, utan var nu stark. Gå på samtalen och visa vem det är som är en bra mamma och se till att få den hjälp ni kanske behöver. Sen får de tro va fan de vill tills dess.

Att du inte går ner så mycket på en vecka har ju att göra med att kroppen har reserver, det tar ett tag innan resultet kommer. Hang in there!

STOR BAMSE KRAM till det vännen!

---------------------------------------------------------

Är på jobbet själv. I går vabbade jag och det var jätte skönt
    Victor var inte så febrig när han fått ipren, så vi var på kulturhuset och lekte, sen åt vi lunch med Victors pappa. Efter det sov han o jag gick o shoppade runt. Sen en promenad till Djurgården och så vaknade han lagom framme vid Junibacken. Så vi var där på teater och lekte, jätte trelig dag. Jag har ju årskort på Junibacken, o det är värt vartenda öre!

Appropå BF datum, så tror jag Frullan har 26 juni.
    Hon är ca 2,5 vecka efter mig.

• kängu

BS- Vet inte vad jag ska skriva mer än att den där läkaren verkar vara en riktigt idiot. Tänker på dig.

• FruCicci

MrsB, stor kram till dig med, förstår att det är tungt!
    Jag tänker att jag skulle haft BF i morgon den 21 februari om jag inte gjort abort i somras, känns jätte konstigt och lite sorgligt trots att jag valde själv (dock lite förhastat).
    Tänd et ljus, jag ska tända ljus för alla möjliga i morgon. Det är en fin grej tycker jag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare