• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

MSW-man kanske växer ifrån att bli äldre men inte att få presenterna

Har kommit på att jag kan baka och ta med till mina kollegor imorgon

• Telemarkgrrl

AM, jag är i svårt behov av lunchsällskap i nästa vecka. Har du tid och lust någon dag?

• Izzie

Den 25 april är oxå ett vääldigt bra datum

• fru AM

Telis: Måndag för lunch?
    Jag vill ha en liten oxe - jag är kräfta och går bra ihop med oxar! (fast eg tror jag ju inte på det där ... )

Izzie: Har fått ländrygg och bäcken röntgat förut, men inte i syftet att ta reda på om en bebis kan passera.

• Izzie

Konstigt att du ska röntga ditt bäcken så sent i graviditeten. När jag bad om min bäckenröntgen och frågade om jag skulle ta kontakt med dom vid nästa graviditet blev jag närmast idiotförklarad av barnmorskan som sa att det borde jag minsann förstå att det inte går när man är gravid?

• Telemarkgrrl

AM, jag kan alla dagarna men på måndag och onsdag har jag ganska bråttom tillbaka pga möten. Dom andra dagarna kan jag långluncha.

• muggles

AM: vilken idiot! Jag tycker du ska köra på snitt som du ändå hade tänkt. Du har ju tänkt över det beslutet rätt noga. Låt dig inte övertalas till ngt du eg inte vill iaf...!

Telis: vinkyvink!

• fru AM

Izzie: jag tyckte också det var konstigt först men det är först mot slutet av graviditeten som foglossningen är klar och visar på det utrymme som kommer finnas vid förlossningen. Gör man röntgen innan grav. eller för tidigt i graviditeten så har ju inte fogarna lossat än och bäckenet bör visa på ett alltför litet mått för ganska många kvinnor.

Enligt min ryggläkare så är ju mina fogar redan förbenade (kanske inte alla men det får väl röntgen utvisa) så jag misstänker att mitt bäcken inte utvidgat sig speciellt mycket denna grav. Visserligen har jag haft ont av ?foglossning? men det kanske är de förbenade fogarna som försökt lossa utan att lyckas ?

Jag frågade om det var farligt för barnet att jag blev röntgad men det var det absolut inte sa läkaren.

Telis: Ska vi luncha på tisdag då? Sonen har visserligen sportlov men han klarar sig ett par timmar!

Muggles: Fast saken är den att jag ju OM DET SÄGS ATT DET GÅR gärna föder vaginalt (pga att både jag och bebin mår bättre av det, givet att förlossningen går bra). JAg respekterar och lyssnade på läkarens professionella kunskaper även om hans opsykologiska sätt gjorde mig upprörd. Jag låter mig röntgas och bestämmer mig sen. Förbereder mig med profylaxövningar för säkerhets skull ...

• fru AM

Min dator loggar ur mig hela tiden ...

JAg går och hämtar Livia på dagis istället!

Kram till alla så länge!

• Izzie

AM - Ok, intressant! Det låter i och för sig logiskt om man tänker efter. Tycker du gör rätt i som väntar och ser. Jag har ju själv mina tveksamheter för egen del och önskar att jag fick ett liknande upplägg...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare