• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

Izzie - kanske hittar du nåt här www.missmary.se/

Ego - efter 30 min tokstädning är huset dammsuget, all tvätt (inga mängder) struken och badrummet är skurat och fint!
    *klappar Herr och Fru Viktualia på huvudena*

• Liten med Mindre

Applåder till herr o fru Viktualia! Att få ett helt hus snyggt på 30 min imponerar.

sweet - jag kunde inte heller förlika mig riktigt med att bli svettig under brösten. Fast det är klart att jag saknar klyftan ändå. Nu blir det push-up när det blir ny bh. (Tyvärr är lagret av dugliga vanliga bh:ar alldeles för stort.)

Cicci - krya på Victor. Attas vad segt med hans febertoppar och sjukdomar.

Muggles - hur går det med härskar-aspiranten på jobbet?

Izzie - du måste ha världens starkaste rygg, som orkar bära upp behagen, och en 1-åring. *respekt*

EA, tunga roddövningar och dragövningar (på rätt sätt) ska kunna bygga upp omfånget runt bröstkorgen. Tyvärr blir ju inte brösten större för det. Att träna bröstmusklerna tungt kanske kan lyfta upp det mjuka så att det ser större ut dock. *funderar*

Bon Voyage Lapinette!

• Fru E

Liten-jag har egentligen förlikat mig med de behag jag har men är väl så att man vill ha det man inte har .
    Styrketräning när man tränar pass är helt ok, men att träna på gymet är inte riktigt min grej.....jaja i-landsproblem som vanligt *fniss*

• kängu

Godmorgon i tråden!

Vickan- bra gjort med så snabb städning av huset!!!!

Själv ska jag snart iväg på möte med handledarna för min magisteruppsats, alltid lite nervöst... Men det ska nog gå bra.

På Egofronten kan jag säga att jag äääääntligen (efter allt mitt tjat här) beställt en soffa. Och att min mage typ har fördubblats i storlek sedan i måndags.

Blivande FruL- skönt att allt såg bra ut för din del!!

Ha en fin dag allihopa! Det har kommit snö i Götet (!), får väl se hur länge den ligger...

• Ore

Blivande fru L: Härligt att allt ser bra ut!

Izzie: Säger som Liten, dina ryggmuskler måste vara av stål eller så...

Cicci: Hoppas att Victor kryar på sig snart.

Ego: Det känns som att ALLA blir gravida utom jag.... 2 kompisar på två dagar. Ska jag behöva hålla andan och vänta på vem som ska säga att hon är gravid idag? Igår blev jag bara glad, dock. Kanske härdat mig litet *hoppas*.

muggles: Fick precis ett infomail från chefen, jag kanske får min egen "härskar-aspirant" som det verkar... Jaja, får väl tuffa till mig om det skulle bli ett problem. Ska ju inte utgå från att det blir problem innan det har blivit det, heller.

• Fru E

Kängu-här har det snöat sen igår och varit flera minus men idag är det ingen sol utan molnigt.
    Mysigt med mage!!

• Fru E

Ore-*styrkekram* vi är än så länge först med barn och bröllop i kompisgänget som är ungefär lika gamla men snart kommer de andra med ikapp . *Skickar över en cupcake till Ore*

• fru AM

Hej i tråden. Ska precis åka iväg till Danderyds Sjukhus för en dejt med någon läkare på obstetriska avdelningen - ska försöka tigga till mig mitt kejsarsnitt ... Wish me luck ...!

• Izzie

Blivande Fru L - Vad skönt med positivt resultat på testerna så här långt!

Kängu - Vilken blev det? Nån som du länkat till innan?

Vickan - Tack för tipset! Ska kolla!
    Ställer mig till skaran som imponeras av er snabba städning! Inte illa att fixa hela huset på så kort tid...

Japp, jag har stark rygg. Är ju tyvärr inte finlemmad och näpen precis, men jag har en stark kropp som lätt bygger muskler. Har inte alls ont av brösttyngden, mer än att jag inte kan satsa på löpträning (brösten hittar en annan rytm än resten av kroppen). och omfånget gör förstås det svårt att hitta kläder. Skjortor och kavajer brukar vara lönlöst...

Svettig under brösten ja, don't get me started... (Fy f-n)

Ore - Kämpigt med alla i din omgivning som blir gravida. Har varit i exakt samma situation och ibland var det verkligen skitjobbigt. Kram!

Sweet - Kul med ny liten kisse!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare