• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Lycka till AM! Det här grejar du lätt.

• Fru E

AM-det fixar du lätt som en plätt =)

Hmmmm.....fick precis en väldans lust att köpa en ny bh........har dock hemma så behöver inte egentligen......

• Fru E

Lappis-är det nu i eftermiddag som det bär av till Barcelona?
    Packad och klar?

• Mrs  B

God morgon!!!!

Har precis druckit kaffe och alvedon och hoppas nu på att huvudvärken ska släppa.
    Magen fick spel igår eftermiddag och jag antar att jag sen drack för lite för att det skulle bli balans i kroppen igen. Har haft huvudvärk hela natten, men dum som man är ibland tror man ju att det ska gå över med lite sömn.

Malte vaknade 05.30, maken 06 och Max 06.30 sen var det full rulle, men jag gick och la mig i sängen igen och gick inte upp förrän nästan 8. Barnen fick klara sig själva.
    Och faktiskt gick det super......

Innan Jag fick Max hade jag 75B i bh storlek, nu har jag 80B.

Cicci
    Vi provade också alla sorters sömnmetoder på Max men gav upp för att inget funkade. Gjorde som AM, hade Max i sängen istället så vi fick sova när båda jobbade.

Sömn
    Nu börjar Malte bli frisk så nu ska jag läsa in mig på sömnmetoderna igen.
    Som det är nu gör vi så här:
    Jag vagnar på kvällen och sen sover han till ca 23 i vagnen och sen sover han i vår säng till 05.30.
    Maken låter Malte sova antingen i hans famn eller i Maltes säng fram tills ca 23 då han vaknar och är hysterisk och sen blir det vår säng igen.
    När Malte var nyfödd fram tills 7-8 månader somnade han utan problem i sitt rum och i sin egen säng, men sen blev han som sagt sjuk och sen har inget fungerat.

Idag ska jag åka iväg själv till grannstadens sjukhus för att träffa Maltes dietist och det ska bli spännande att få höra vad hon har att säga om kosten. Maken kommer hem från jobbet och tar barnen.

• Mrs  B

Lappis
    Trevlig resa!!!!!!!
    Själv var jag i Barcelona på sommaren och då var det 40 grader, lite väl häftigt, så jag skulle gärna vilja åka dit igen då det är lite bättre temp för att turista i stan.

AM
    Lycka till idag!

Kram till alla som vill ha!!!!!!

Här är det mulet och snöar lite lätt......
    Hoppas på fint väder imorgon för då blir det pulkabacken igen.

• Lapinette

Japp, tar väskan och drar vid 13-tiden. Skönt att ha Flygbussen precis utanför till Arlanda. Sitter här och försöker koncentrera mig på jobb men visste att det skulle bli svårt igår (där jag satt och jobbade lite igår kväll istället).

• Fru E

Mrs B-attans att jag inte sitter i *H* så att jag kunde följa mer ut till pulkabacken bara att ta bussen ju
    Skönt att Malte äntligen är på rätt väg igen

• Mrs  B

EA
    Blir pulkabacken imorgon, inte idag, men du kanske inte är här då heller????
    Ja, det är verkligen skönt att se Malte frisk för en gång skull.

• Fru E

Mrs B-nä jag sitter där Tinga bor imorgon igen, de andra skulle ändå inte vara på kontoret så har ingen lust att sitta själv där

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare