• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Grodan12

Låter bra MSW, själv hade vi nog en av de värsta kvällarna någonsin. Lillgrodan somnade snällt i sin säng själv, men vaknade efter 40 min och var otröstlig tills han fick sova bredvid mig i sängen... Han vann med andra ord, men efter två timmars storgråtande vad vi än gjorde gav jag upp. Det kommer fler nätter! Ska som sagt läsa och fundera lite, det gäller ju att hitta något man kan hålla fast vid. Jättebra med alla tips jag får och jag gör nog som du säger Muggles och plockar lite här och där.

• muggles

MSW: bra gjort!

Liten: javisst är det min charm MOAAHAHHAA... El är det mina diskreta brevbomber?

Nenne: hohoooo?

Imorgon ska jag åka iväg till Finland på begravning, mindre kul helg mao. Och en hel helg borta från Moa

Jag fick en massa kramar imorse, hon är så himla kramig nu - jättemysigt. Och så har hon börjat med 2-ordsmeningar nu, typ "pappa borta", "dörr stängd" (med hennes uttal vilket är förståeligt för oss typ ).

Kom ut och lek nu alla ni som inte vill snacka barnsnack... Jag vet att ni gömmer er

• Ore

Nu ska jag iväg och planera badrum, ska bli skoj!

Ha det bra allihop

• Liten med Mindre

Ore - skoj med badrum. Rapportera hur tankarna går sen!

Själv är jag alldeles exalterad över att föräldrarna äntligen får ändan ur och fixar till i alla fall ett av sina badrum. Visserligen det som faktiskt fått sig en omgång sen det bygdes -75, men det andra kommer säkert snart efter hoppas jag.

Nu ska bara jag hitta hus och få fixat i egna badrum, så blir jag nöjd.

• Frejis

Hm hur kommer det sig att alla tankar försvinner så fort jag loggar in? När jag smygläser har jag hur mycket som helst att kommentera, men sedan är det bara borta. *kliar mig i pannan*

Illamåendet... japp, jag har väl inget annat val än att vänta och se och äta under tiden fruktkorgen har aldrig varit så välfylld som nu.

A M - hoppas att det går bra hos kejsarsnittsdoktorn. Nyfiken att höra hur det gick.

BH... hm, används typ på sommaren och vid andra tillfällen på vintern, när den krävs för att få liiite form tycker annars att den känns obekväm *noll vuxenpoäng mao*

Kram till Muggles, det låter inte som världens roligaste helg!

Nu ska jag ivag och göra lite nytta till uppsatsen. Gäsp!

• Telemarkgrrl

Ha det så jätteskönt i Barcelona, Lappis!

Izzie, BH-storlek H?! Jösses, stackars! Jag visste inte ens att det fanns så stort. Själv trodde jag att jag hade 80B men fick i BH-affären för ett tag sen reda på att jag ska ha 75C. Det räcker och blir över, jag skulle mer än gärna bli av med lite.

Hej muggles!

• Fru E

Ingen som vill äta muffins i helgen?????? Jag har köpt en massa roliga formar som jag vill prova och har många recept på lager men själva har vi frysen full och behöver inga kakor

• fru AM

EGO:
    Jaha ? tillbaks från Danderyd (och sedan lunch med svägerskan).

Ett skitjobbigt kejsarsnittssamtal var det! Läkaren var en omänsklig mupp som bara satt och stirrade in i datorn (såg mig inte i ögonen en gång!) och pratade om olika undersökningar som gjorts på att omföderskor klarar förlossningar SÅÅÅ bra.

Det verkade inte som om han lyssnade på mig överhuvudtaget utan mest höll ett litet föredrag. Han föreslog vaginal förlossning med igångsättning en- ett par veckor tidigare än BF (för att barnet är mindre då) och tyckte att man ska röntga bäckenet på mig i v36 för att se om det egentligen föreligger något problem att föda vaginalt. Han satt med Livias förlossningsschema framför sig på datorn och jublade över mitt fantastiskt snabba och effektiva värkarbete den gången. Att jag inte fått ut en enda unge för egen maskin tyckte han inte var så mycket att oroa sig för (!) - -typ det ENDA jag oroar mig för. Så det såg mörkt ut ganska länge.

När jag blir arg och upprörd så börjar jag lätt gråta ? eller får i alla fall tårar i ögonen och får bruten röst ? och det hände givetvis nu. Vilket (?) orsakade en plötslig kovändning hos herr Doktorn. Plötsligt satte han upp ett kejsarsnittsdatum!

Men samtidigt som vi fick som vi ville (maken var med och gjorde som vanligt en fantastisk insats som coach/retoriker/bisittare) så hade doktorn ändå fått oss intresserade av att ev testa en vaginalförlossning. Så nu har bäckenröntgen beställts, efter det ska jag tillbaks till muppdoktorn för uppföljning, och därefter beslut om ev igångsättning. Fast jag har en snitt-tid beställd också som jag kan avboka.

Så summan av kardemumman blev bra. Men jobbigt var det.

Kram till alla!

• fru AM

Frejis: att knapra små salta kex har du kanske redan testat (mot illamåendet)? Bara frukt kan nämligen få en att må mer illa har jag förstått (p g a surhetsgraden)

• MSW

Am: Skönt att summan blev bra även om det var jobbigt att ta sig dit!! Nu ska du se att det blir bra.. Oavsett hur ni nu än väljer att göra.. INgen lust att avslöja snittdatum?? *nyfiken*
    Jag vill juh inte bli igångsatt eller något alls nästa gång, eftersom vi tyckte det var jätteläskigt kvällen innan.. Med en massa tankar alá "imorgon har vi en bebis" och "vad gör man sista kvällen utan barn" osv.. Men jag har juh inte haft de problemen som du har haft med båda barnen (om jag förstått det rätt..)..
    Och så vill man juh ha det "man inte kan få" och det man missat..

Tack för alla heja rop ang sömnen.. Känns bra fortfarande.. Vilket bådar gott för kvällens tålamod..

och så var det något mer jag hade tänkt kommentera känns det som.... Men det är nog bort blåst verkar det som!!

EA: Hade varit gott med cupcakes.. Men har inga ärenden neråt skåne så får nog ändå tacka nej...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare