• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

AM: blir alla förbenade i sina fogar el har du särskilda problem? Tänker på att jag ju också har en "hög" ålder... Men å andra sidan hade du ju problem redan med din första son?

Har Lappis stuckit redan?

Lite vår hade varit så gött - här i Götet har vi lite snö och ganska kallt och uschligt.

• Frejis

A M: oj, vilken nördig doktor du har träffat! Men det är ju bra att han fortfarande klarar av att visa empati när patienten börjar gråta Det är ju bra att ni har två alternativ att välja på och han har ju på ett sätt uppnått sitt syfte, d v s fått er på det "vaginala spåret". Knepigt val, tycker jag.

Jag vill också luncha med er nästa vecka.

Har fått tid för ultraljud nästa torsdag på City Gyn (samma ställe som Koko var på). Vet inte om jag egentligen vill se något, strutstekniken känns bra för tillfället. Men jag ska dit ändå.

Salta kex har jag faktiskt inte prövat. Illamåendet lindras för tillfället bäst av apelsiner och sötsura hårda äpplen. Avokado och kiwi väntar på sin tur

• Telemarkgrrl

Ja, vad kul, Frejis! Passar tisdagen för dig också?

Någon mer, koko, Cicci, ...?!

• Fru E

Frejis-vad är det som du är rädd för att se?? Om det inte är en för närgången fråga

• sweetstreet

Är såååå trött idag.
    ite för lite sömn inatt. LillSnorpan är sjuk oc då sover hon inte bra alls. Buhu!
    Sitter med min andra kopp starka kaffe här på jobbet. Men har ändå varit riktigt duktig nu på morgonen! Hunnit en hel del.
    Men måste gå tidigt för att komma hem till Snuttan. Maken och jag delar på sjukdagarna...
    Ville mest kommentera att jag sett AM´s inlägg om snittsamtalet! FY för den lede vilken KNÄPP läkare!!!!!!!!! Hallå eller?! Du var väl inte där för att prata om vaginal förlossning utan just om snitt!!!!!!!!
    Hoppas nu att det blir som du vill vännen!
    Kan du rpata med ngn annan läkare annars????

kram till er alla!!!

• Liten med Mindre

Frejis - jag åt anjou-päron i början. I massor! Inte jättesöta om de inte är fullmogna, vilket de aldrig är. Sen gick jag över till tyskt grovt surbröd med ost. Mums! (Det gick över det med.)

• fru AM

Muggles: mina förbenade fogar har med sjukdom att göra - alltså inte åldersrelaterat. Sjukdomen bröt ut under grav. med Livia såvitt man vet i alla fall.

Frejis! Kul att du också vill luncha på tisdag! Fler?
    Apropå salta kex kan jag speciellt rekommendera Breton-kex
    www.netxtra.se/new/default.asp&sub_category_id=168&product_id=10586

• muggles

Idag ska vi på föräldramöte på dagiset. Det blir sång, musik och fika. Undrar vem som ska sjunga - föräldrarna eller? Och all info man får med månadsbrev mm är det små söta figurer på, nästan så man blir smått allergisk Verkligen en helt annan värld än den jag jobbar i!

• muggles

Vad skönt ändå med UL (VUL?) Frejis! Hoppas det blir en Tick'n! (det nicket har vi inte förbrukat va?) Men det tror jag när du mår så illa och allt. Vilken vecka är du i nu - 9-10?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare