• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Liten!!!
    Hejsan heej!, jag tänkte också att det var väldigt tyst i tråden idag.

Ska hälsa från koko efter att hon åkte förbi staden där jag bor i raketfart. Vart hon skulle vet jag inte, inte heller var hon varit.

• Liten med Mindre

Tänk om det kunde låta bli att bli BOM denna gång!! Farbror doktorn har säkert siktat in sig och blivit riktigt träffsäker på din bana...halkbana?

• Liten med Mindre

Koko norröver, kanske det är farmor-begravning i helgen, eller? Skulle inte det vara nu i februari?

Mugglan skulle väl i alla fall iväg på trist uppdrag.

KRAMAR till de båda hur som helst.

• Fru E

Jag är här

Tog en låååång fika bara

Har med mig kärleksmums/mockarutor i cupcakes form idag till kollegorna, hoppas de blir glada

Nenne-blev det någon extra skjuts på simmarna när du varit hos fabror doktorn

• Fru E

Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med i kväll, maken ska över till en kompis så är mol allena.

Ska nog binda om ett halsband som jag inte är nöjd med eller måla klart en barnstol till våra vänners dop i mars

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Idag vankas det pulkaåkning, fast i eftermiddag, men det ser vi fram emot.
    Försöker få Malte till att sova nu så man kan plocka undan lite innan lunch och sen bär det ut.
    Fick en massa nysnö igår och i natt så backen borde vara ok idag.

Det gick bra med dietisten igår. Hon var väldigt trevlig och lätt att prata med. Det var en gruppinformation så man träffade några andra familjer med samma problem och det var kul. Faktiskt ett par från byn.
    (storasyster leker mycket med Max och lillebror går på en annan avdelning).
    Har nu en massa broschyrer att läsa igenom och sen skriva en handlingslista enbart till Malte.
    Ska sen ha ett telefonmöte med dietisten om några veckor för att diskutera vidare hur mycket Malte ska äta varje dag.

Idag står det att jag får äta lite glass med kolasås, så nu funderar jag på om jag ska göra det eller ej. Har faktiskt börjat få bort mitt sötsug.......

EA
    Ska till Helsingborg på söndag för shopping.....

AM
    Skönt att du har fått lite olika alternativ nu inför förlossningen och att det känns ok.

• Mrs  B

Liten
    Alla är så välkomna hit ca 13 för då går vi till backen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tjohoo.............

• Mrs  B

Märks det att jag försöker vara positiv och glad idag?????

För egentligen är det ingen rolig dag idag eftersom det är 2 år sedan mitt mf och det var denna dagen jag födde vår son.

• nennesjuttioåtta

Liten
    Kraaaaam!! haha, halkbana, ja men då borde det ju bli en sladdis...?

EA
    Nja, jag vet inte vad det blev. Maken bangade ur, så någon extra korvstoppning blev det inte. Förrän någon dag efteråt men då är det ju för sent.

Mrs B
    Ha det så kul i backen idag!!! Och jag hade ju tagit kolasåsen men frågan är om det är bra med tanke på att ditt sötsug är borta...? Kanske dumt att väcka den björn som sover.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Tänker på dig och tänder ett ljus!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare