• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Sweet - hej gumman, var inne och tittade på din blogg idag och er nya söta katt. Vilken stor familj ni är nu!!!

• sweetstreet

Och i tuttdiskusionen kan jag säga att jag är tillbaks i min vanlig kupstorlek nu! LITEN!
    Tror jag ahr typ a-b beroende på bh-modell.

Ibland kan jag sakna det snygga dekolltaget man fick när man ammade.
    men å andra sidan är jag rätt nöjd med mina småttingar
    Jag tycket det kändes jättekonstigt att t ex bli svettig under brösten!!!
    DET blir jag aldrig normalt. Eller alltså, jag känner inte av det normalt eftersom mina bröst är så små att de inte riktigt "ligger" mot kroppen alls.
    Och så gillar jag att det inte studsar så mycket när jag rör mig.
    Men visst, att ha ngt större tuttar är ju annars snyggare i de flesta kläder!
    men men, man får försöka göra det bästa av vad man har oavsett om det är aa eller HH kupa gissar jag?!

Nu måste jag jobba vidare.
    kramar!

• sweetstreet

Lappis! heeeeeeeeeej!!!
    Ja visst är han söt!
    Sååå roligt med ny kisse!
    och visst, nu ryms vi nog inte fler i vår pyttelilla lägenhet, haha!
    två kissar, två vuxna och en bebis får räcka!

• sweetstreet

Såg även att ditt värde gått ner!
    BRAAA!

jag blev sååå glad för din skull!

men nu måste jag jobba vidare.
    Kram!

• Blivande fru L

Nu är det länge sedan jag skrev något igen... Det blir så svårt att försöka sammanfatta kommentarer om allt klokt och roligt som skrivs när jag sällan kan skriva på jobbet! Läser dock alla dagar.

Slänger in uppdatering om vår utredning: Jag är normal, åtminstone hormonellt sett. Svaret på makens simmarprov hade inte kommit när jag träffade läkaren igår, så egentligen vet vi inte mer nu än för några veckor sedan. I´ll keep you posted!

Lämnar också en kram till alla som behöver det av en eller annan anledning. Det kan gälla vikt, sömn, sjukdom, relationstrassel, barnlängtan eller vad sjutton som helst! *Kram!*

• Fru E

Fru L-vilka dagar var det som du tog prov på?
    Skönt att få svaret att man är normal

• sweetstreet

O Grodan!
    Kom på att jag glömde säga att lilltjejen sover i egen säng MEN i samma sovrum som oss! Detta eftersom vi bara har ett sovrum...!

Och jo jag vyschar henne till sömns i famnen. Eller till att hon "nästan sover". Sdan lägger jag ner henne i sänge. Hur maken gör vet jag inte riktigt.
    Ibland somnar hon in ordentligt. Oftast faktsikt. Men ibland vaknar hon när vi lägger ner henne. Då får hon ligga o sprattla i sängen. Antingen somnar hon sjäv då eler så börjar hon skrika. Om hon verkar helvaken så tar vi helt enkelt bara upp henne igen. Då får hon vara uppe tills hon blir så trött att hon somnar. Brukar ofta handla om allt från 10-30 minuter efter att vi tagit upp henne.
    vet att man enligt många inte ska göra så utan låta barnet ligga och somna sjäkv i sin säng. Men detta har fungerat för oss så vi har helt enkelt fortsatt så. Oftast är det inte svårt att få henne att somna bara hon är trött.

• Lapinette

Sweet - värdet har gått ned men det värker och blöder fortfarande. Nytt blodprov på måndag. KRAM tillbaka

Blivande fru - härligt att du är normal !

• Fru E

Hoppas du kan må lite bättre i Barcelona iaf Lappis så du slipper magont och "blöjor"

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare