• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Inga stora tuttar här, vare sig vid ÄL, tant eller graviditet.
    Men maken klagar inte ändå...

Jag dricker vin och maken för det mesta öl. Sprit blir det någon enstaka gång och då på sommaren. Ibland avec till kaffet.

AM
    Man kanske ska prova Heat då.....

EA
    Ja, med detta vädret kan man ju inget annat än vara ute och åka pulka.

• Fru E

Mrs B-undra vad min chef skulle saga om jag deklarerade att imorgon stannar jag hemma for att aka pulka
    "Skont" att veta att brosten inte behover bli storre for att plussa

• Mrs  B

EA
    Jag tror att chefen hade blivit avundsjuk för att du ville ta ledigt för något så kul och att han/hon inte hade kommit på det innan.

• Fru E

Sitter och tittar pa 5:an dar de visar ett program om kvinnor som valjer att foda hemma utan barnmorska, smartlindring eller narhet till sjukhus om det skulle handa nagot. Tydligen ar det en kvinna som startat en hemsida som beskriver hur fantastiska forlossningarna kan vara och att kvinnan inte behover nagon hjalp, finns tom kvinnor som kan fa forlossningsorgasm men hemsidan beskriver inte nagra medicinska problem utan mer forskoningar....
    Vet inte riktigt hur jag staller mig till att inte ha nagon barnmorska narvarande overhuvudtaget om nagot skulle handa.............

• Fru E

skratt, forestall dig en smal man pa 55 caa som aker i en liten pulka ner for backen

• Mrs  B

EA
    Hade varit kul att sen din chef ner för backen.....

• kängu

EA- sitter också och kollar på det. Tycker att kvinnorna i programmet är själviska- de pratar bara om sig själva och inte bebisens väl. Kan förstå att man vill föda hemma men oassisterat kan jag bara inte förstå...

• Fru E

Kangu-precis!!!!! Det skulle kunna vara sa att nagot ar fel med bebisen eller hander med den och da finns det ingen som upptacker det. Tydligen har aven en del av mammorna inte gatt pa nagra undersokningar heller.......vansinne tycker jag.....
    Att foda hemma ar val sin sak men med barnmorska till hjalp och sjukhuset nara

• start september

En fråga till Östermalmsgänget, om man ska luncha inklusive bebis - vad är bra och trevligt kring Stureplan? Alla ställen jag kommer på känns inte bebisvänliga.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare