• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Minns när vi hjälpte min brorsa att flytta ... hela deras klädkammare bestod av spritflaskor. Han reste så mycket och köpte med sig något varje gång.

• Ore

Jag köpte en hel del sprit inför ett cocktailparty vi skulle ha i kompisgänget. Sedan var typ hälften nyktra, av olika anledningar, och det gjorde att övriga halvan bara drack någon drink eller två... Så där har jag massor kvar. Plus att det brukar bli någon flaska på finlandsbåten, en gång om året som jag dricker ur på vägen hem. Men då dricker jag ju inte upp hela flaskan. Så jag har också massor av spritflaskor stående. Men jag kanske skulle ordna bartömningsfest med ett gäng andra kompisar, som inte är de som spottar i glasen...

Maken gillar inte starksprit alls. Han kan dricka öl, vin och cider, men skulle inte få för sig att köpa så mycket själv. Och eftersom jag tränar med syftet att lyckas bra i tävlingar, så dricker jag inte så mycket heller - tyvärr, eftersom jag uppskattar det.

Men jag håller mig helst till vin och whiskey... Kanske öl när det passar, och att dricka på fester m.m. Men till mat föredrar jag helt klart vin.

• Lapinette

Ikväll blir det vin (IGEN)! Ska möta upp en kompis efter träningen.

• fru AM

Tack alla söndagsbrunchare för en trevlig eftermiddag! Har varit på webbkurs i två dagar och därför bortkopplad ...

Liten: Kan rekommendera Yxtaholms slott (trevligare hotellrum än Södertuna även om allt annat på Södetuna är toppen!) och Bomans hotell i Trosa (porr-rummet Madame Bomans Budoir t ex).

Lappis: inför ert firande: kolla in ekolsunds slott: www.ekolsundsslott.se/ Vi valde mellan det och Trosa och slumpe avgjorde ...

Cicci: Tror jag kör vattengympa på Feelgood på Grev turegatan istället men tack för att du frågade!

Mugglan: spännande med spiraluttagning!

Kram till alla!

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Nyss hemkomna och är slut.....

Var i pulkabacken mellan 13.30 och 14.30 och sen följde vi med en kompis till Max hem för fika och lek och var inte hemma förrän nu vid 16.30.
    Så himla skönt väder!!!!!!

Och jag klarade av frestelsen att inte äta vare sig glass eller kaka till fikat. Tog bara en kopp te. Åt istället en apelsin när vi kom hem.

Piggis
    Vet att det brukar strula när man ska skicka till mig av någon anledning så jag skickar till dig först!

September
    Vad vore livet utan KLICK??????

• FruCicci

AM, jag hade gärna gått på Feelgood, pga närheten hem etc, men det verkar inte som deras vänta barn vattengympa är mer än 45 minuter och inte förlossningsförberedande på det sättet som aqua mama. Där får man fruktkorgar, det är profylax etc etc (men det behöver ju inte du då du ska snitta...) och varje pass 2 timmar. Sen har man möjlighet att gå igenom med barnmorska det man undrar över...
    Finner inte så mycket på feelgoods hemsida, men du kanske har mer information?

Här dricker maken gärna öl, och vin ... men spriten står och dammar tills vi har middag hemma, då är det avec till kaffet och en gintonic lite senare fram på små timmarna, men det händer ju inte så ofta precis nu för tiden

Nenne skrutt, hur mår du?? dagarna går mot BIM

• nennesjuttioåtta

Cicci
    hahaha, Jaa, jag har ingen koll, visst är det en vecka kvar va? Fasen att tiden ska släpa sig så... Som vanligt direkt efter ÄL-sprutan så är mina tuttar fyllda med cement och känns skittunga, tur att de inte är så stora för då skulle det göra ont i låren när de daskar emot. Min chef hade apstora bröst när hon väntade sitt barn. Dubbel J. Fatta. jag har A och är rätt nöjd med dem. Tiden mellan ÄL och mens är makens favorit-boob-säsong, förstår inte riktigt varför.
    I övrigt nada, kändes lite konstigt i dem (tuttarna, alltså) idag men man är ju på helspänn så det kan ha varit allt och inget. Förmodligen inget.

Här dricks det mest öl och vi älskar halvflaskorna, för då blir vi inte så fulla. Men vissa ågner måste vi ju ta hela flaskor ändå, och nu börjar ju skruvkorkar komma på flera sorter än Parador och annat fulvin så det är ju räddningen!

Nu snart kommer en kompis, vi ska klippa ihop en film till en annan kompis som fyller pr. IIIIHIHIHIHIHIH det kommer bli grymt kul!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    Heat finns här med men det är nästan vestibulit-varning på den tycker jag. Fast det kanske beror på frekvens? Men som starter är det ju bra. Blir liiksom rätt bra blodcirkulation på sprattelknappen...

• fru AM

Nenne: Fast jag märker inte av värmesensationen alls ... inte maken heller. Vi kanske blivit immuna

Annars har jag hittat en hel del spännande preparat på ooups.e-butik.se/ (finns även butik på grev turegatan)

Cicci: jag är bara ute efter gympadelen på vattengympan. Profylaxandning lärde jag mig själv genom boken Innan du föder (rekommenderas!). På feelgood är passet 45 minuter inkl avslappning. Dock nog inga fruktkorgar ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare