• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Ja, så länge jag inte är gravid så njuter jag gärna av vin istället...

Och om vi pratar husgrejer, igår upptäckte jag dessa golv www.forbo.se/Default.aspx Linoleumgolv på klick-plattor, någon har tänkt till här tycker jag... Smart!

Grodan: Man får absolut kommentera, även om man har det bättre än de flesta. Annars hade jag varit diskvalificerad att uttala mig.. Jag vet ju att EA har råkat ur för flera kollegor som blivit gravida, och upplevt exakt samma sak som jag. Och det har säkert andra här gjort också. Men för mig var det otroligt tungt, även om det relativt sett inte är så synd om mig, jag har ju bara försökt i ett knappt halvår att bli gravid, har inte ens gått över medelvärdet än...

Piggelin: Så det var inte du som skaffat ett extra nick? Var tvungen att fråga. När det nu var någon som hade koll på gbg och hette något med piggelin så började min hjärna tänka av sig själv, haha...

• Lapinette

Här pumpas det både vin och skumpa. Halvflaska vet nog inte maken ens vad det är.

• Liten med Mindre

Piggis - vi kör fortfarande halvflaskor när det bara är vi. Vindrickandet är inte tillräckligt frekvent för att överleva pumpning.

Grodan - man FÅR köpa halvflaskor och dela på. Det finns ett hyfsat utbud nu förtiden i alla fall.

• Liten med Mindre

Önskar lite att maken vore piggare på vin än vad han är. Kunde vara gott lite oftare.

Fast måste jag välja så föredrar jag att han är för lite pigg på det än för mycket pigg.

• Piggelin1

Lappis Kan tänka mig att din kära franska man inte har en susning om halvflaskors existens
    Ok att det finns hyfsat många varianter av halvflaskor numera, men inte tillräckligt många/roliga sorter, vi vill ju testa en massa nyheter hela tiden! Just det, Lappis, hör väl hemma i restråden, men vi drack Vila Santa i lördags - gott gott!! Köpte ett gäng flaskor, så nu ligger de i skrubben & gottar till sig! I nya huset har vi ett förrådsutrymme under trappan, kanske ska ha det som vinförråd när vi flyttat?!

• Piggelin1

Både mannen & jag är svåra vinfantaster Däremot så är öl- respektive spritkonsumtionen minimal, tror knappt att vi ens har ngn öl hemma. Sprit har vi alldeles för mkt av - ingen vill ju längre dricka drinkar när det är fest (& i ärlighetens namn inte jag så mkt heller, de senaste typ fyra åren har det verkligen avtagit).

• Lapinette

Vi öppnade en av våra portugiser för en så där 10 dagar sedan. Attans vad god den var. Ångrar att vi inte köpte med oss fler från flygplatsen men vi hade inte druckit just den sorten så vi tog bara en flaska. Dock hade vi provat det vinhuset under resan och tyckte mycket om deras tidigare årgångar ... tyvärr finns den inte här .

• Lapinette

Piggelin - låter som du beskriver mig och maken. Vi har ingen öl hemma och massor med sprit som vi aldrig dricker.

• Grodan12

Vi har allt öl hemma, likaså ett antal olika maltwhisky.

• Piggelin1

Kom på nu...
    Mannen tar sig en whisky lite då & då, & sen när vi lagat en riktigt schysst middag, då kan en liten cointreau slinka ner på min kant, men that's it, resten av spriten står & dammar mest... Hmmm, undras om inte en del av det kommer att åka nu när vi flyttar. Har tex en vidrig Smirnoff Apple som smakar supersyntetiskt som vi fick i typ inflyttningspresent för fyra år sen - om ngn vill ha den, hojta till Mannens ameriaknska släktingar som var här för typ 3½ år sen hade hört att i Sverige är spriten superdyr, så de hade med flera flaskor vodka & två flakor kaluha - det senare tycker inte ens ngn av oss är gott... Det första går det ju att blanda drink på (som vi som sagt aldrig gör...!), men den andra är väl kanske rentav dålig nu eftersom den är sådär gräddig - så jag säger det igen - det är bara att komma hem & hämta om ngn vill ha

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare