• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Trött o hungrig här! Tur att det är lunch snart.

Dagens lunchtips - paj med röda linser o fetaost. En klassiker för mig när jag bodde själv, men som uteblivit sen jag flyttade ihop med maken.

• kängu

Lappis- ändå lite avis eftersom du får åka dit imorgon... Ska ni vara där över helgen?

Liten- jag är också hungrig (nästan rekordtidigt!)

• Lapinette

Kängu - japp, torsdag kväll till söndag för mig. Maken är ju redan där. Han ringer typ 4-5 ggr per dag då han är så uttråkad (står på it-mässan).

• kängu

Aha, då får ni ha desto roligare i helgen då

• Frejis

Tack för den trevliga brunchen i söndags!

Sweet - grattis till tillökningen, men synd att dottern är sjuk. Hoppas att hon kryar på sig snart.

MSW - skickar en krya-på-dig-kram!

En fråga - har någon av er tagit Postafen för att lindra illamåendet? Funderar på att gå till apoteket och skaffa det eftersom jag nu mår illa nästan hela tiden och det verkar inte avta. Blä, inget kul att känna sig åksjuk jämt oavsett om man äter eller inte äter och det av de mest konstiga sakerna, typ bara tanken på den kyckling som maken grillade häromdagen eller lukten av rökt korv. Urk...

• Frejis

Piggis - vill också gärna se huset.

Muggles - skoj att ni nu börjar försöka med nr 2. Håller tummarna redan nu!

Brudsommar - jag tror stenhårt på att försöka hitta ÄL med hjälp av ÄL-test även om det kan kännas lite dyrt och lite motigt. Jobbigt att inte veta när det inträffar. Kram!

Mrs_B - du verkar kämpa på duktigt med vikten, hoppas att vågen snart visar resultat.

• BrudSommar2006

Hej, har en del att kommentera, och så var vi ju på tillväxtkontroll igår och fick veta att vi måste göra något åt Iris övervikt, och nu är hon hemma sjuk och har varit hos farbror doktorn, trodde vi skulle bli tvungna att åka till akuten inatt för hon hostade så hon knappt fick luft men jag har inte tid för jag har så jäkla mycket på jobbet, får återkomma.

Ville bara säga till Frejis att japp, jag har provat Postafen, säg det jag inte provat. Det ska ju vara jättebra men jag tålde det inte utan kräktes och blev ännu sämre. Men prova, annars får du väl slå till på ett läkarbesök och få Lergigan comp, ingen idé att må illa när man inte behöver.

• Fru E

Frejis-har du provat banden som bla apoteket har som trycker på vissa punkter på handleden som ska mildra illamåendet? Vet att min svägerska använde dem flitigt och tyckte de var bra.

Liten-kan man få receptet på pajen?? Lät som en paj för oss nu med GI och så. Äter en hel del bönor och linser men har aldrig provat i paj

Sweet-åhhhh en lite kattunge, vem kan inte motstå det!

Pratade nyss i 1 1/2 timme med min bästa kompis uppe i stockholm som fick barn nu i december och hur sugen blir man inte då på att få en själv med!

• Liten med Mindre

EA - ska se om jag kan få ihop receptet digitalt.

Frejis - har bara provat postafen mot sjösjuka (innan och under graviditet), och för det hjälper det i alla fall. Använde mig av Seabands, men mådde ju småilla ändå när jag var gravid. Vet ju inte hur jag skulle mått utan banden...

• BrudSommar2006

Kort rapport om Seabands härifrån - värdelöst, hjälpte absolut noll, men man fick ju en fint intryckt märke i form av en knapp på varje handled i alla fall... Men någon ska de väl hjälpa.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare