• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

start september skrev 2009-02-17 21:42:29 följande:

En fråga till Östermalmsgänget, om man ska luncha inklusive bebis - vad är bra och trevligt kring Stureplan? Alla ställen jag kommer på känns inte bebisvänliga.
    Hotell Anglais! En massa barnvagnar där! Gärna lite senare än vanlig lunchtid så finns det nog plats.

Hotell Mornington på Nybrogatan - lite mindre men helt ok

Restaurangen en trappa (hiss/rulltrappa) upp i Sturegallerian, Restaurang Tures i Sturegallerian (den i gången på väg ut mot Grev Turegatan)
  • sweetstreet

Oj nu har jag inte hunnit in på ett tag och kan därför inte läsa ikapp.
    Hr är det med alla???
    Själv har jag fått tantbesök! Så nu hoppas jag att hon inte hittar till ngn av er andra utan håller sig till mig ett tag framöver.

Lillskruttan har dock blivit sjuk. Feber. Så idag var jag hemma från jobbet. Imorgon blir det maken som får stanna hemma med henne.

Kan även meddela att vi i helgen var och hämtade vår nya lilla familjemedlem!
    ÄNNU en liten kattunge!!!!!!
    Han är bara såååååååååå söt och jätteunderbar!!!!!!

Mmmmmm!
    Så nu får Lipton en kompis!
    Hehe!
    I början var han inte så glad dock.
    Men nu verkar de blivit vänner.

Ni som läser min blogg har kanske sett honom redan.

Nu ska jag sova.
    Ska upp tidigt imorgon igen.
    Å vad det ska bli underbart när jag slipper pendlingen! Förhoppnbingsvis bara ca 1 mpnad kvar med pendling nu! Tjohoooo!!!!!

Kram och godnatt!!!

• Liten med Mindre

Sweet - GRATTIS till tillökningen!

Nu har ni väl snart maxat er lilla lägenhet? Så mysigt med fler "gosedjur" hemma.

AM, ska kolla upp de nya förslagen. Måste ju bestämma oss snart så att inte allt är fullt.

• start september

Hej Sweetan! Kikade in på bloggen häromdagen och trötta jag läste precis som du väl tänkt tillökning och tänkte syskon till Lillskruttan (och inte till Lipton). Hann tänka oj oj innan jag förstod sammanhanget. Grattis - han är ju jättesöt!

• MSW

Alkohol: Dricker nästan ingenting... Tycker att ETT glas vin kan vara gott, eller ngn cider eller drink som inte smakar sprit.. Maken dricker mest öl..

Bröst: ligger på d-e nånting i vanliga fall, men tycker inte det är ngn större skillnad nu... Hängiga var de redan innan, pga viktökning/minskning!

Tydligen räcker det inte att vara förkyld! Jag kräktes två gånger igår kväll, och en gång i natt... M en nu mår jag ganska hyffsat.. Lite matt och så bara... Får se hur dagen utvecklas!! Har bara fått i mig vatten, nyponsoppa och skorpor hittills...

sweet: katten ser ursöt ut!!

• kängu

Goder förmiddag i tråden!

MSW- Stackars dig, krya på dig!

Är Lappis i Barcelona nu? *avis*

Sweet- Mysigt med ny kissekatt! Jag älskar katter men min make är allergisk, därför får jag nöja mig med två hundar

• Lapinette

kängu - du behöver inte vara avis. Jag sitter här trött och sliten på jobbet i ett vinterkallt Stockholm. Åker imorgon eftermiddag.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare