• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Det är så vi gör... försöker njuta för kanske en dag så händer det! Börjar dock kännas ganska så tröstlöst och speciellt nu då tiden bara går och vi inte ens kan försöka.

Piggelin - kommer att återkomma gälland tips på mysig restaurang till makens födelsedag i augusti.

• Fru E

Du får NJUTA i Barcelona Lappis (säger hon som är väldigt otålig själv....)

• Liten med Mindre

Tittut! *kikar fram*

Kunde inte hålla mig!

Kom på att vi ju faktiskt drack vin i helgen. Öppnade en Amarone. Jösses! Har druckit ur halvflaska förut, men det gick av någon anledning inte att jämföra med helflaskan. Som portvin utan sötma. Så mycket smak och så "tjockt". Mmmm...det kändes dock att det låg på 15 vol%. Det var tur att vi var 4 på flaskan.

• Grodan12

Det skulle väl vara en Amarone som skulle kunna få mig att känna mig lite sugen på vin...

• Lapinette

Oj, oj .. inte sugen på vin! Undrar om den dagen kommer att infinna sig??

• Grodan12

Jag trodde att det skulle vara jättegott att få dricka vin igen, men dricker jst nu hellre vatten. Vi får väl se sen när jag slutar amma, tidigare har jag nog aldrig tackat nej till ett glas vin eller två...

• Liten med Mindre

Grodan - vi hade lagrat vinet sen innan jag blev gravid. Ville inte råka ut för att flaskan blir liggande ett bra tag till.

• Liten med Mindre

Grodan - jag var inte heller jättesugen på vin när jag ammade. Lite grann någon gång, men inte mer än så. Hmm...det kan ju vara därför helflaskan var godare. Den lilla flaskan gick ju åt under amningen.

• Grodan12

Vi har sagt att vi borde börja köpa halvflaskor, det känns så onödigt att öppna en helflaska. Däremot har vi nog en hel del viner som inte vinner på att lagras längre.

• Piggelin1

Ooops, halvflaskor, det köpte vi nog bara ngn enstaka gång när jag ammade
    Däremot använder vi vacuumpumpen frekvent till våra helflaskor, om det blior ngt över!
    ganska frekvent de senaste månaderna, så har vi haft en väninna över ism att vi ätit middag, då är en flaska på tre ganska lagom

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare