• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Blääää vad deppig jag blev nu. En kollega till mig, som gifte sig drygt en månad efter mig talade precis om att de ska ha barn i augusti (deras första).

Jag vill också!!!

Nu känns det riktigt jobbigt, gråter snart. F*n. Möte om en halvtimma.

• Ore

Lyckades nog skärpa mig, tror jag...

Varför reagerade jag så, det är ju jätteskoj för henne, och det sa jag också. Men när jag litet senare kom in på mitt kontor så kändes det bara jättehemskt för egen del...

Måste aktivera mig med något annat nu...

• BrudSommar2006

Det var ingen idé att åka till jobbet idag, sjukgymnasten på förmiddagen och Iris tillväxtkontroll om ett par timmar, ska jobba på nu här hemifrån är det tänkt men det går ju lite segt förstås.

Nästa höst ska jag köpa tre vinterjackor till Iris i tre olika storlekar för nu orkar jag snart inte ränna runt mer och ju längre tiden går ju mindre finns det väl att välja på. Lyckades beställa vad som såg ut att vara en jättefin jacka på Pippilotta men så klart så var det inte den som kom utan en annan modell i fel storlek. Nu är den äntligen tillbakaskickad, det är ju inte nästgårds precis att ta sig till ett postkontor så här i förorten, men nu är den jackan jag egentligen skulle ha så klart slut. Har varit på Stadium och Intersport och kollat men det verkar vara sådana där skidmuddar, långa, trånga och med hål för tummen på alla modeller och det är jättekrånglig att hålla på med för små bångstyriga händer... Verkade mest finnas från 122 och uppåt också. Tog sedan vägen förbi en second hand affär och det fanns hur mycket som helst i 98 men inte en jacka i vare sig 104 eller 110. Sedan fanns det så klart tre jättefina i storlek 116, kanske skulle fyndat till nästa vinter men vem vet vilken storlek hon har då.

• BrudSommar2006

Cicci, är stackars Victor sjuk nu igen, vilken otrolig otur han verkar ha haft! Iris var ju tvungen att vara hemma hela förra veckan men sin ögoninfektion men han verkar ju få så mycket feber hela tiden vilket ju måste vara mycket jobbigare.

• BrudSommar2006

Ore, jag förstår känslan och då har jag ändå Iris!

För mig är det en grej att jag ville ha två år mellan barnen men har bara ett försök kvar innan det är försent för det, ska det ändå bli tre år kan det ju kvitta att stressa så här, då spelar ju ett halvår mer eller mindre ingen roll längre. Så blir det inget nästa gång så lägger vi nog ner ett tag för att slippa riskera BF runt jul och nyår och sabba julen för Iris.

• Liten med Mindre

Ore - säger som lappis - helt normal reaktion. KRAM!

• Ore

Tack för att ni förstår!

Hittade för övrigt denna tråden när jag sysselsatte mig med annat: www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3285750.html

Det är inte så att vår Piggelin skaffat sig ett covername här för att planera bröllop eller så??? Vad tror ni?

Nu ska jag gå iväg på mitt möte, och jag hoppas att det är j*igt intressant möte, så att jag inte börjar grubbla för mycket.

• BrudSommar2006

Jäklar vilken träningsvärk jag börjar få i låren, har legat intrasslad och upplyft i någon sorts maskin med en massa snören hos sjukgymnasten. Börjar verkligen hata akupunkturen, det gör ju så jäkla ont att sätta nålarna. Det är ofta hon träffar en nerv, då flyttar hon ju nålen direkt men skadan är ju liksom redan skedd. Jag ligger verkligen på helspänn inför varje nål, blä.

• Fru E

Ore-vet hur det känns men vi finns här och stöttar någon gång är det vår chans med att lyckas!

BS-En del Sportoutlet butiker brukar ha billiga jackor eller Överskottsbolaget

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare