• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Krya på er alla som är sjuka!!!!!

Lycka till ni som ska försöka på en 2:a!!!!!!

Här är jag fortfarande i valet och kvalet för en 4:a, maken vill inte alls, så nu håller jag på att bearbeta mig själv till att det räcker med de vi har.....

BS
    Hur går det för dig????

• Mrs  B

BS
    Missade det du skrivit precis, sorry.....

• Ore

MrsB: Litet matt och lätt snurrig låter inte så bra... Men å andra sidan är det ju så jag känner mig när kroppen börjar förbränna fettet när jag springer, så det kanske är samma när man går ner i vikt?

Bara man ligger på en lagom balans, får man i sig för litet energi så ställer ju kroppen in sig på "svältläge" och förbränningen går på sparlåga... Och då kan man nog känna sig matt.

Ego: Ääääntligen klar med felsökning. Ha ett lagersaldo i två olika system och det är garanterat att det inte kommer stämma överens... Litet "finn fem fel" (hittade fyra, sedan stämde det...)

• Mrs  B

Ore
    Hmm.......det var ju svårt.
    Men kroppen kanske behöver en viss tid på sig att vänja sig vid att äta mindre också eller???

• Ore

Ja, för att minska i vikt måste man ju ge kroppen för litet energi i förhållande till förbrukningen, så att den börjar förbränna lagrat fett istället... Så att man har litet "energibrist" kanske inte är så konstigt. Särskilt inte om du håller igång mycket under dagen, för då får du ju samma effekt som vid träning, att du känner att energin inte räcker till. Kroppen är överlag litet motvillig till att förbränna fett effektivt, många idrottare som håller på länge märker tydligt att de inte får så mycket energi de skulle vilja när kroppen måste gå över till att bränna fett då glykogenet är slut.

• MSW

MrsB: Så har jag också känt i början innan man riktigt ställt om sig till nya maten (eller ja, mest har det juh varit portionsstorleken som skillt...) Sen om det är bra eller inte vet jag inte..
    Tror du att du orkar ett barn till utan mer hjälp från maken på vinterdelen av året? Tycker du det så tycker jag att du ska övertala maken till ett till ist för tvärt om...

Annars är det förkylt här fortfarande! Jag är snorig och slemmig!! A har idag hostat lite mindre (upplever jag det som iaf), men han är jätterosslig i halsen och idag tycker jag nästan att han är mer snorig igen också! Vi får väl se hur det går!

Nu kom maken och sonen tillbaka från sin promenad! dags att käka!

• muggles

BS: jag tänkte att du och jag kunde cykla ihop. Bara för att vi ska försöka är det ju inte säkert att det vill sig. Jag har bestämt mig för att inte deppa ihop om så är fallet (haha, det kommer ju att gå såå bra ).

• viktualia

gaaaaaaaaaaa hur utmattad kan man bli över ett externt möte på två timmar och totalt 9 timmars jobb... gurgel... ligger i soffan och har knappt ögonen öppna....

MrsB - när jag viktklubbade så var det likadant. Jag gick inte ner veckorna när jag hade mens. Däremot ska man skippa att räkna hekton - så noggranna är inte badrumsvågar på riktigt. Räkna hela kilon istället... och då blir en mensvecka "nollad" oftast!

• BrudSommar2006

Muggles, ja försöka kan vi men det känns som att det är aningens större chans att det lyckas för dig! Den här månaden känner jag mig dock lite extra deppig för jag har insett att det finns en chans att jag slutade testa för tidigt, istället för att räkna från första dag räknade jag bakåt från beräknad nästa mens och inser att det blev ett glapp. Det hade ju inte spelat någon roll om vi sett till att få till det just då men inte ens det blev av.

• muggles

BS: men du vet ju inte om du hade lurig ÄL redan när Iris blev av. Hon kom ju till, så visst kan du få en till om du vill. Varför skulle det vara större chans för mig? Jag har inte testat så att jag har ÄL ens en gång...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare