• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Tack för en super trevlig brunch i söndags ni som var där! Himla trevligt. och super tack till cicci som var med och fyndade skor till borren efteråt. han gick omkring i dom hela eftermiddagen sen och var jätte nöjd
    han älskar skor till skillnad från sin mamma som hatar skor.

Men vad himla kul!!! Ska mugglan börja jobba på syskon till moa!!!! vad kul! och sen min kusin blev gravid på naturlig väg vid 45 års ålder så tror jag inte alls att åldern behöver sätta såna käppar i hjulet. Så jag tror att det kommer gå bra! fasiken vad kul.

BS: gumman låter som du är lite nere, jag vet precis hur det känns när man tror sig missat ÄL osv. Hoppas verkligen att ni inte gjorde det MEn om ni gjorde det så se till att köra järnet nästa månad och riktigt bunkra med Äl tester. Jag tror nog att det blir ett syskon till iris. Ni hade ju inte så svårt att få till det sist. och angående kilona sån tror jag att du är trögstartad. Men om du bara kör stenhård diet så lovar jag att det helt plötsligt smäller till. det kan ju vara trögt i början har jag förstått från folk som kämpar med vikten. men när kroppen börjat tappa så går det bra.
    hang in there!

måste jobba lite nu.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!

Här var det inte mycket att läsa igen idag....men det kommer kanske senare????

Natten har gått okej, maken jobbar hemma idag så han tog lite av natten också liksom morgonen. Skönt!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagens träning:
    sitter och vagnar Malte med ett ben.
    Det känns faktiskt ska jag säga.

Förmiddagen blir lugn då Malte ska sova, sen efter lunch hade vi tänkt gå till pulkabacken igen.
    Solen skiner och snön ligger kvar!!!!!!!!!!!!
    Hurra!!!!!!!

• Mrs  B

Tack för input om vikten, hoppas också att det är mensen som gör att jag står still just nu!

Min svenskkurs tar all tid just nu så träningen får ligga lite vilande förrutom vardagsmotionen, men så får det bli.

• Liten med Mindre

MrsB - du får vifta på tårna när du pluggar. Alltid går någon kalori åt. Och knipa kan man ju alltid göra.

• FruCicci

God morgon tjejer!

Hur är läget här då?
    Lite blandad kompott inser jag...

Victor är hemma med 39 graders feber idag, så typiskt. Han är ju jämt sjuk känns det som. Hann precis vaccinera honom och gå på en försenad 18 månaders kontroll i går, sen när vi kom hem somnade han över rälsen på sin tågbana med tåget i handen, då insåg jag att han nog inte mådde så bra. Så det blir att åka hem från jobbet o avlösa maken efter lunch.
    83 cm och 12,2 kg vid 1 år och 8 månader, antar att det är ganska normalt. Han låg lite under kurvan, men men han har ju varit sjuk lite grann...

TACK för en super trevlig brunsch i söndags. ÅÅÅÅ vad jag njöt av både mat och sällskap. Kramar till er alla underbara!

Frullan så bra att skorna blev en höjdare.
    Kan rekommendera sthlms tjejerna en butik i Fältöversten, det är fantastiskt bra där, kanon skor och bra priser allt som oftast! Alltid rea på ngt!

Mugglan! FAN VAD KUL att ni ska börja öva på syskon TJOHO.

Tänk att denna tråden bara lever vidare och vidare och nu är det 2or på g....

MrsB klart ni ska ha en till!
    Vad härligt det lät med sol och pulka backe, et är något som vi inte har kunnat göra i vinter. Jag vill ut och åka pulka, grilla korv och dricka varm nyponsoppa. Så mysigt och minnen från när man själv var liten.

Lappis, hoppas att du mår bättre i magen och att det lagt sig lite!

AM, jag ska börja på vatten gympa nu på tisdagar på Kungsholmen, i fall jag inte kan gå alla tisdagar funderar jag på söndagar i Solna, ska du med?

BS, upp med hakan, förstår att det är deppigt mellan varven, men har man rätt inställning så går allt!

Vad var det mer....
    Hoppas att koko är bättre med, magsjuka är ju inte skoj.

Piggelin, jo Victor fick ett ganska kraftigt falskt krupp anfall natten mot fredagen, så han fick läggas in på sjukhus. Normalt sätt brukar vi inhalera på akuten 4 ggr och han får kortison, men det hjälpte inte denna gången, han blev inte så pass bra att de ville släppa hem oss.

Nåväl, ska nog jobba lite innan jag kommer in igen
    Det är jävligt drygt att jobba och nu i kristider är det segt som fan, alla avbokar allt från möten till kampanjer (jag är i mediabranschen).

kramar

• MSW

Håller med om att det inte var mycket att läsa ifatt... Vad har hänt?? Har alla helt plötsligt börjat JOBBA på jobbet??

Själv sitter jag och funderar på vad jag vill veta och så ang mjältoperationen.. Är lite aktuellt igen då jag var och tog blodprov förra veckan... Så när jag ringer och tar reda på svaret tänkte jag försöka få bollen i rullning.. Så just därför vågar jag inte riktigt ringa....

Jaja, hade hoppats att sonen skulle somna om i vagnen.. Men det verkar inte som att han hade tänkt, så nu får jag gå och ta hand om honom!

• start september

Tack för bra svar om maten!

Liten, vi har inte fått till vällingen än så kvällarna känns viktiga att hon verkligen äter. Just nu är det gröt, men funderar på att byta bort ett tidigare mål (femtiden) mot mat med bitar för att träna, så når vi kanske samma effekt.

Muggles, jag ska minsann prova macka redan idag. Leverpastej hoppas jag ska kunna passa. Kiwi har jag inte testat alls, ska också bli.

Funderar mycket just nu på hur länge jag ska amma, känns som att det vore lättare att få igenom vällingen utan amning men eftersom det funkar och både hon och jag tycker det är mysigt får det vara ett tag till.

Hur mycket märkte ni av separationsfasen förresten? Hon är inte rädd för nya människor men sömnen stökar igen. Kan ju vara följder av infektioner och tänder, men hon känns rädd snarare än arg när hon vaknar upp och inte kan somna om. Svårt att vara konsekvent med sömnen då.

• start september

Måste bara säga att jag fortfarande går runt och ler efter en sällsynt trevlig kväll med maken i söndags Istället för göra alla praktiska grejor eller bara landa i soffan när dottern somnat ägnade vi hela kvällen åt sex. Det har varit alldeles för lite sånt på sista tiden, nån har hela tiden varit sjuk den sista månaden och därför inte varit så sugen. Det var precis vad som behövdes här - explosion helt enkelt.

Mer sånt åt alla!

Och det silikonbaserade glidmedlet Klick - mycket bättre än vanligt (tror någon har skrivit det förut).

• Liten med Mindre

September - Mindres middag är vid 17 / 17.30, sen är det påfyllning med välling strax före 19 o läggdags. Så byt ut målet vid 17 du, och fyll på med gröt precis före läggdags. Så har jag hört andra som gör, där välling inte är poppis.

Försökte precis boka helg på Södertuna slott. Vi behöver pyssla om varandra och har fått barnvakt en helg. Tror ni inte slottet var abonnerat den helgen. Hade gärna velat återvända då det var bäst av ställena vi prövat - och vi förlovade oss där. Andra alternativ vi ska diskuterat ikväll är Rånäs och Trosa Stadshotell där vi varit tidigare.

Någon som kan rekommendera något annat i Stockholms omnejd? (Friibergs herrgård och Hasseludden är inte aktuella.)

Cicci - är febern reaktion på vaccinationen kanske?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare