• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Varför inte ... om man kan köpa ultraljudsmaskiner varför inte VUL-apparater?

Ska nu ta lite datorfri tid och ställa mig och stryka. Har försökt att jobba lite (det har faktiskt funkat ovanligt bra).

• viktualia

fniss fniss!

"den lille gynekologen" - det tycker jag låter himla smidigt!!! klart enklare och mindre läbbigt än att bege sig till ett sånt place irl!

• _koko_

blä. jag är då definitivt sjuk iaf. kräktes inatt och mår fortfarande illa. Skulle just nu gärna kräkas igen om det lättade... inget jobb i morgon mao, men jag måste nog dit och hämta datorn iaf. orkar inte skriva mer nu, men jag är jätteledsen att jag missade brunchen!!

• Lapinette

kokisen - vad trist med magsjuka och du som varit så förkyld på sistone dessutom. Allt skit på en gång! Hoppas du snart mår bättre och vi saknade dig på brunchen.

• Telemarkgrrl

Halloj, jag är också ledsen att jag missade brunchen (och särskilt Frullan som jag inte fått träffa än )! Men jag hade sån huvudvärk igår. Det är det där jädrans Singstar som blir mitt fördärv, vi hade kompisar hemma på middag i lördags och sjöng Singstar och det blev aaaaaaalldeles för mycket vin och alldeles för sent.

Men det blir väl fler bruncher hoppas jag.

• Fru E

Så var det måndag igen..........men för en gångs skull är det ljust när man går hemifrån

Låter som ni hade en trevlig brunch med massor av prat och tjatter precis som det ska vara

Själv hoppade jag på maken och hade en trevlig söndagskväll

*Dags för möte*

• kängu

Åh låter som att ni hade en mysig brunch!!! *avis*

Jag har haft en lugn och skön helg med lika delar plugg och mys med maken. Han har åkt iväg och ska vara borta 2 dagar, inte länge jag vet, men i mitt gravvo-känsliga tillstånd känns det som två veckor...minst.

Koko: usch och fy för magsjuka, krya på dig!

Lappis: Fy att det aldrig vill ge med sig, hoppas verkligen att det var din mens som kom denna gång!

• Liten med Mindre

Härligt att brunchen blev som den ska.

Extra kramar till Lappis - och jag hoppas verkligen att det är mensvärk du har. Om jag nu ska vara elak och hoppas på ditt onda... Du förstår vad jag menar...

Vi hade snö och kyla i Falun, -20°C på morgonen. Brr...men fantastiskt vackert med strålande sol och iskristaller överallt. Mindre fick ut och åka pulka några korta stunder för att inte bli för kall. Svärmor berättade om en granne som förfryst sitt barnbarns kinder så att barnet inte får vara ute mer i vinter. Det vill vi inte råka ut för.

Maken mådde kasst i vår förkylning som går runt, och vi var extra gnälliga och kinkiga på varandra. Som gjort för en mysig alla hjärtans... Nåja, vi kramade ur det mesta gnället ur varandra i alla fall.

Mindre stal showen på dopet vi var på. Hon fick välling i kyrkan (mellanmålsdags) och mmmm mmmm mmmm:ade under halva dopakten. Andra halvan småtjattrade hon i sin fasters knä. Tror tyvärr inte allas fokus hamnade på dopbarnet.

Hade sen tänkt gå på husvisning när vi kom hem igår, men det var säkert 20 bilar utanför redan innan visningen börjat, så vi vände o åkte hem. Suck! Trodde det skulle vara ont om spekkulanter i dessa tider. Räntans fel kanske.

Måste jobba nu, svårt med kom igånget.

• kängu

Liten- verkar vara ett jäkla tryck just nu, vi har varit på några lägenhetsvisningar och där har det varit fullt hus!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare