• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Izzie: Lite lagom rolig situation M satte er i!

Tinga: FÖrstår att det kan kännas skönt med pumpningen... Men kanske lite konstigt med?? Men vad ska du göra med all pumptid...?

• Lapinette

Ska tillägga att min allhjärtansfirande också fick ett trist avslut. Efter en jättemysig dag på stan där vi åt lunch med champagne och inhandlade hummer och lite andra godsaker inför kvällen så fick jag igår kväll middagstid ont i magen igen . Tog en alvedon och smuttade på skumpan, åt hummern men la mig tillslut på soffan och grät. Trött, tröttare, tröttast på skiten är jag och inte åkte jag till akuten då jag inte visste om det är/var mensvärk. Det kan fatksitk vara så att det är min mens men hur i sjuttsingen vet jag det? Drogade mig rejält och gick och lag mig vid 22-tiden. Vaknade typ varje timma hela natten men någon gång på morgonkvisten kände jag ett lugn sprida sig ... det värsta var nu över.

Vaknade upp vid 10-tiden och det var som i en dimma ... ha, ha jag hade lyckats sminka av mig, stänga av datorn och gå dubbelvikt till sängen men hade glömt linserna! Har bara hänt 1-2 gånger förut och då har jag varit rejält på kanelen.

Nå väl... idag mår jag bättre och vet fortfarande inte om det är mens eller ett "slaganfall". Enligt kalendern kan det absolut stämma men enligt tempen så stämmer det inte alls (fast min temp är ju som en berg- och dalbana just nu). Nå väl ... den som lever får se.

I övrigt .. lika härligt som vanligt att bruncha. Det tog inte ens 2 min innan man står där och förklarar blödningar och smärtor i underlivet.

• Lapinette

Får jag skylla denna stavning - fatksitk - på att jag har ett stort plåster på pekfingret?!

• Fru E

God kvall!

Hoppas ni hade en riktigt trevlig brunch bara lite avis

Igar var vi pa mc-massa i Kopenhamn, riktigt treligt faktiskt att strosa runt och kolla pa motorcyklar och tillbehor . Kom darifran med ett par sommarhandskar i lader och en ny bandana som matchar motorcykeln . Maste ju se snygg ut aven nar man aker bak pa bonpallen

Pa kvallen tittade vi pa meodifestivalen med det paret som var med oss i Kopenhamn. Helt ok omgang tyckte jag med hyfsade latar aven om jag inte forstar hur "Heat" kunde ga vidare

Idag har blivit en lugn dag efter allt dricka igar . Blev ol redan nar vi var i danmark och sen GT, hemmagjorda daquiri i den nya blendern och lite rodvin. Kanske gor susen for AL som antagligen var/ar nu i helgen.

Nu ar det filmtajm med maken och soffan

• Fru E

Lappis-nej inte mer ont nu, och pa alla hjartans dag och allt

• Fru E

Tinga-vad ska du gora med all ledig tid nu

Muggles-*fniss* dar ser man vad barn kan hitta pa

Var oerhort sugen pa att fynda en sommarjacka i lader till mc:n men hittade ingen som satt perfekt och hade ratt farger och pris. Vill inte betala 4000 for den, gar kanske att hitta begagnat till vettigt pris

• nennesjuttioåtta

helloouuu!
    Hemma igen, en halvtimme före jag trodde. TACK för en sjukt trevlig brunch som vanligt, helt otroligt att man hinner avhandla de flesta ämnen... på er! Synd att alla inte kunde komma, sjuka och ämmliga (eller ...bakis?!?!? ) men fler chanser blir det, hoppas jag!

Izzie
    mäh, vilken fars med bilen! Så typiskt!

• viktualia

Tjoho!!

Och när även jag hemma i min håla! Maken glor på förkastlig tv och jag fick kasta mig över datorn *nöjd* Strax dags för hångel...

TACK för en mysig brunch!!! ni är så bra!!!!!!!!!!! Kramar om alla som var där! Och vinkar till er som av olika skäl inte dök upp - ni var saknade!!

• Piggelin1

Gokväll på er,

kan tänka mig att ni hade en kul brunch idag - lite avis jag med! Tänkte på er när jag var en runda på stan innan idag, typ "nu sitter de & tjötar däruppe i Sthlm..."

Lappis - faaaan att det aldrig ger med sig för dig

Själv är jag faktist gräsänka sen i förmiddags, då mannen & Amanda åkte upp till mannens syster i Sala-trakten. Först på onsdag kväll kommer de hem igen - känns jättekonstigt Det längsta jag varit ifrån A innan är två dgr/ en natt. Men ngn gång ska ju vara den första & i ärlighetens namn så var jag lite känslosam när de åkte... Inte minst för att jag inte hade ngt speciellt planerat idag. Mån-ons är det ju jobb som vanligt, så då hinner jag inte fundera så mkt, men idag kändes det skumt! Så jag aktiverade mig raskt med diverse småpyssel här hemma & var en vända på stan i em. Det är så himla sällan man strosar runt utan stress & utan att behöva tänka på vagnen, lyxigt! ...och sen har jag kört mer eller mindre maraton-telefonsamtal. Förr pratade jag både ofta & länge i tfn, nu är det definitivt sällsynt. Men idag tog jag igen det & fick tom svettigt öra Härligt att verkligen hinna prata ikapp & länge utan avbrott! Med flera stycken dessutom!

Ok, nu ska jag ta mig ett glas vin & äta lite - det blev lite vin över i fredags, som jag tänkte lyxa med såhär på söndagskvällen.

Ha det

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare