• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Nenne, jag vet inte, önskar att jag hade frågat mer, vet bara att han ska ta hormonprover.

Lapinette, hade jag haft ÄL skulle jag varit spekulant men som det är nu vet jag inte om jag ska fortsätta testa med stickor varje månad - han sade ju att jag inte har ÄL särskilt ofta, inte att jag aldrig har ÄL - eller om det bara är slöseri med tid och pengar.

• fru AM

MSW: Ang. garn - jag virkar filten i Panduros ekologiska bomullsgarn. Inte det mest ekonomiska - men det finns inte direkt några garnaffärer där jag bor. Det viktigaste är att det är bomullsgarn i alla fall!

BS: först trodde jag att det var DU som fått en spraystjärna i håret hos frissan men inser att det måste vara Iris (?) Stadium har REA på jackor även för barn. Shoppade loss till sonen tidigare i dag - och tittade även till Livia. Hon drar ju bara 92/98 och det var slutplockat men i 104 & 110 såg jag flera fina jackor!

Cicci: Usch så jobbigt - stackars Victor och er! Livia hostade och väste som en galning i natt och jag låg faktiskt och tänkte på er som har kruppbarn och hoppades att det inte var det hon hostade av ...

• Telemarkgrrl

BS, hmm, jag minns faktiskt inte på rak arm. Jag ska fundera lite på det och se om minnet kommer tillbaka.

• Lapinette

BS - tror det då är bättre om du skippar de där stickorna och istället har varanndags sex. Var det inte någon läkare som sagt "lägg pengarna på gott vin istället".

• Ore

Lapinette: När mitt stickpaket är slut ska jag nog göra detsamma... (Jag ville ju mest bara testa om jag hade ÄL, typ Men det tog ju bara 3 stickor så nu har jag 4 kvar...) Bra råd!

Cicci: Jobbigt med Victors krupp, hoppas han kryar på sig snart!

BS: Ögoninflammation OCH hosta, det är nog inte roligt för Iris just nu alltså. Och per automatik blir det ju då inte så roligt för dig heller... Häng i med att äta bra, så vänder det förhoppningsvis snart och kilona börjar rasa. Har du någon träningsmöjlighet? Det borde ju kunna hjälpa till en del också. Det är ju segt i längden att anstränga sig om man inte ser någon effekt, men jag håller tummarna för att effekten kommer snaaaart!

Hm, vad var det mer?

Jo, Tinga, stackare... Men maken är väl förhoppningsvis hemma snart så att du kan få lägga dig och bara vara sjuk (det brukar vara tillräckligt ansträngande, utan att man har två små barn att ta hand om)

• Fru E

Lappis-det tyckte jag var en klok läkare som sa så man kan ha roligare för pengarna och slippa oroa sig och istället ha regelbundna ridlektioner

• BrudSommar2006

Visst ja, en kram till Tinga var det ju!

Lapinette, du har så rätt så rätt, jag bara tänker att man då går och hoppas i två veckor och blir besviken sedan när man återigen upptäcker att det inte blev något, nu vet jag ju redan nu att det inte är någon idé den här gången.

Ore, igår satt jag på motionscykeln en halvtimme och gjorde mina övningar från sjukgymnasten, vet i sjutton om jag orkar lägga ner mer tid än så när Iris somnat på kvällarna.

• BrudSommar2006

AM, haha, lyckligtvis behöver jag inte sitta i liten röd bil och titta på dvd för att stå ut med att bli klippt! Attans också, var inte in på Stadium idag, varför var jag inte det då!

• BrudSommar2006

Fast jag kan ju inte lägga pengarna på vin, alldeles för många kalorier!!!

• BrudSommar2006

Jag kanske kan lägga pengarna på eh, äpplen...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare