• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Lappis: Ja det är nästan läge för det! Fredag förmiddag kl 11! Alkoholen dödar kanske Listerian?

• Lapinette

AM - bra idé, fast jag tror du behöver lite starkare grejer än champagne, typ vodka.

• Fru E

*muttrar har ni redan druckit upp allt bubbel*

Mötet blev om än möjligt ännu värre än väntat och sen efter det ringde en arg kund och idiotförklarade mig så just nu kan fredagen inte sjunka lägre

AM-tror inte du behöver oroa dig så mycket egentligen, säger som Lappis att det är måååååånga andra i andra länder som gör en massa saker som vi i sverige absolut inte får göra som gravida.
    Grattis till sonens fina resultat!

Tinga-usch har magsjukan kommit till er nu med , tur i oturen att den bara håller sig i ena änden

• fru AM

Med risk för att verka oansvarig måste jag berätta att jag när jag väntade sonen var på resa i Indien. Kände att jag hade att välja på att bli magsjuk med någon läbbigt skadlig parasit elelr så, eller dricka litelite whisky då och då för att döda basiluskerna ... Jag valde whiskyn. Och uppenbarligen blev det inget fel på sonen ...!

• Lapinette

AM - min svärmor har berättat om en semester i bergen där hon gick upp typ 8 kg på en vecka för att hon åt och drack så gott. Jag och maken reagerade och hon svarade men vad då, på den tiden var det ingen som sa att vin var skadligt för fostret. Hon väntade min make och han blev uppenbarligen helt ok ändå.

Sen så förespråkar jag inte att man ska strunta i alla råd men jag tror ibland att råden i sig stressar upp och ger mer psykiskt skada än vad som är bra.

• kängu

AM- Diskuterade detta med Listeria med en tjej som jobbar i ostdisken häromdagen. Hon sa att risken är i princip obefintlig- och hade hon blivit med barn hade hon fortsatt äta all ost. Dessutom kan väl osten ha varit pastöriserad, och då är det ju helt lugnt. Är ju bara opastöriserad ost som är kruxigt. Tror inte att du behöver oroa dig det minsta!

Tack för mönstret förresten!

• kängu

EA- nu kan fredagen bara bli bättre

Jag har varit ute och gått långpromenad i solen med vovvarna, riktigt härligt vinterväder! Verkar som att solen ska hålla i sig i helgen också, såååå skönt!

• Ore

AM, är du orolig kanske du kan fråga värdinnan vilken typ av ost hon hade i, och kolla upp om den var pastöriserad. I en couscoussallad skulle nog inte jag vräka till med den värsta "gourmetvarianten", och det är oftast de som inte är pastöriserade...

• Ore

EA: Surt med utskällning (kunder har ofta onödigt mycket agression i sig när de klagar). Men jag håller med Kängu, från och med nu kan det bara bli bättre.

Jag korkar upp nästa flaska bubbel *varsågoda och ta allihop* så ska du se att humöret stiger!!!

• fru AM

Tack för peppning i listeriafrågan! Men det är faktiskt NO-NO med dessertostar (mögel- och kittostar) oavsett om de är pastöriserade eller ej. (I Frankrike hade man 2007 endast 7 rapporterade fall av listeria som var relaterade till ost och de kom samtliga från pastöriserade ostar...)

Alla hårdostar går däremot bra - oavsett pastörisering. Där trivs inte listerian.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare