• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Tack förresten för alla cyberkramar hörrni, jättegulligt av er! Jag mår rätt ok ändå faktiskt.

• fru AM

MSW & Kängu: Ni äro inboxade! Må bästa virkerska vinna!

• muggles

AM: grattis!

JAg vill också ha champagne!!! *slurp*

• Lapinette

Mer skumpa till folket! Imorgon blir det en årgångschampagne, Pol Roger 1998 el. 1999.

F'n det "ilar" i magen när jag sträcker ut den ... ända ned i muttahejti. Varför kan min mage aldrig kännas helt normal? Vore även skoj om jag kunde komma i mina jeans igen ... sabla vätsk som gör mig svullen. Nå väl ska inte klaga ... hcg't har sjunkit.

• Lapinette

Tinga - trist med magsjuka men skönt att den håller sig i de nedre regionerna.

• fru AM

Tinga: Superjobbigt med magsjuka och barntillsyn samtidigt!
    Kul att 2 maj är Piff & Puffs dag! Jag hoppas ju på ett kejsarsnitt - och då blir det 1-2 veckor tidigare.

EGO: har haft lite småångest sedan igår kväll - var ju på tjejmiddag och fick jättegod mat, men upptäckte mitt i andra stora portionen att det var grönmögelost iblandad i couscoussalladen ... Värdinnan hade inte haft en tanke på att gravida inte får äta allt insåg jag - jag sa ingenting, skadan var ju redan skedd - men jag åt inte mer efter det. I övrigt en trevlig kväll - men jag är fortfarande yttepytte orolig ...

Förresten: Har man flimmerhår i äggledarna???

• Lapinette

AM - japp, alltid lär man sig något nytt om ens egen kropp. Hittade det här "efter ägglossningen förs ägget vidare till livmodern med hjälp av flimmerhårens rörelser och muskelsammandragningar i äggledarnas väggar".

Skoj med sonens briljans ... har han ärvt det efter mamma?

Och trist med blåmöglet men lite, lite kan väl knappast skada? Tror säkert det har åkt ned massor med blåmögel i franska mammors magar utan att någon skada har skett.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-13 10:53:16 följande:
    Skoj med sonens briljans ... har han ärvt det efter mamma?

Och trist med blåmöglet men lite, lite kan väl knappast skada? Tror säkert det har åkt ned massor med blåmögel i franska mammors magar utan att någon skada har skett.
    Faktiskt har han ärvt det efter mig! Jag var väldigt bra i skolan på min tid (medan hans pappa var en riktig liten slarverplayboy redan då).

Det där med osten: Det dumma är ju att det inte är mängden som räknas (som med liiiteliiite vin) utan antingen är det listeriabakterier eller inte i ostbiten. Är det det så är man rökt ... Tycker dock att jag borde märkt något nu men det kanske tar längre tid. Risken för lsteria är doock välidt liten i Sverige. Har också tröstat mig med tanken på alla franska barn som föds friska (men är inte fransmän liiite konstiga i alla fall ?)
  • fru AM

Satan!: "Inkubationstiden för listeria har angivits från några dygn till tre veckor, ibland till och med längre."

Men jag måste tänka bort det - kan inte gå och oroa mig i tre veckor!

• Lapinette

AM - ta lite champagne och förträng !

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare