• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Hahaha jag kan ju säga att om jag hade haft ett val så hade jag hållit mig så långt från statistik som möjligt. Tyvärr MÅSTE det göras för att få ihop examensarbetet...

Nu kommer jag inte ihåg mer vad det var jag skulle kommentera?

FREEEEEEDAAAAAG!!!!!

Skicka hit bubblet bums!

• kängu

Förresten Lappis, konstigt att risken för utomkveds är större vid IVF?? Trodde det borde vara tvärtom...

• Lapinette

Det trodde jag med men enligt den här tjejen så beror det på att flimmerhåren rör sig i fel riktning eller att miljön i livmodern inte är bra för embryot som då implanterar sig på ett ställe där miljön är bättre .

• Lapinette

kängu - ibland halkar man in på jobb som man från början inte alls hade tänkt sig. Jag sa när jag var liten att jag aldrig skulle sitta på ett tråkigt kontor som min mamma. Först började jag t o m jobba med ekonomi, liksom henne men har nu halkat in på marknadsundersökningar och där är ju statistik ofrånkomligt.

• Ore

Eeeh, flimmerhår i fel riktning...? Har du fått källa på det lappis? För FL är litet tvivelaktig information på ibland, har jag fått för mig.

Statistik: läste en 3-veckors kurs och fick högsta betyg på tentan. Minns dock inte mycket så jag kan tyvärr inte hjälpa till Kängu. Hoppas du får ordning på det!

Tar litet bubbel från EA:s flaska när hon ändå är på möte...

Gillar också att det är FREEEEEEDAAAAG, och vinet ligger på kylning hemma (ett jättegott vitt)

muggles: Härskartekniker på jobbet har jag lyckligtvis sluppit. Jag har också fördelen att jag är fullt accepterad av alla kollegor som jobbar "runt" mig, mina jobbproblem är med de som jag är indirekt chef över... Där hade jag fördelen att om en ignorerade mig så gav jag bara instruktionen till samtliga på skiftet, och såg till att skiftledaren var där samtidigt. Hade jag inte lyckats med det hade jag satt chefen på det, han skulle aldrig acceptera att jag ignorerades. Sedan är det ju iofs ett litet finkänsligt problem att lösa, chefen kan inte direkt ställa sig och säga "ni måste lyssna på Ore"... Tror det skulle ha litet motsatt effekt faktiskt. Så man får vara litet smart...

Karuseller har jag 2 st i mitt nya kök! Så här ser de ut: www.ballingslov.se/se/KOK/Tillbehor/NYA%20Inredningar_tillbehor/Inredningar_tillbehor/Karusellhylla_krom

Ego: Är ruskigt nöjd med alla trista smågrejer som jag hann med på jobbet igår... Ska nog försöka bli av med fler, det var en härlig känsla

• Tinga

Hej, hej!

Har blivit magsjuk och halvligger i soffan och tycker synd om mig själv. Det började redan i onsdags med att jag kände av lite magknip och var hängig, men magen "kollapsade" inte förrän igår morse. Som väl är, är det "bara" diarré, men det är illa nog när man har två busfrön att ta hand om. Maken har erbjudit sig att stanna hemma från jobbet, men än så länge är det inte värre än att det går. Igår orkade jag dock inte med någon matstrid vid lunch, utan Piff & Puff fick välling då. Åtminstone blir det betydligt mindre kladdigt än med puré och man kan sitta bekvämt i soffan, istället för vid köksbordet. Vi ska egentligen på födelsedagskalas hos mina föräldrar ikväll, men det lutar åt att maken får åka ensam med Piff & Puff och att jag kurar i soffan istället.

AM - vad sorgligt med dina föräldrar. Fast din bebis BF-datum är desto trevligare; Piff & Puff föddes just den 2/5.

Nenne - gött att allting funkade som det skulle vid inseminationen. Nu hoppas jag verkligen att ni får anledning att fira Kanylballens dag!

Lappis - vad skönt att hcg-värdet sjunkit! Äntligen lite goda nyheter i X-sammanhanget.

FruLlan - enligt pykologen på neo i Lund, som jag pratat mycket med och har stort förtroende för, sker det många processer i psyket under den sista tredjedelen av graviditeten. En av dessa är att sinnet "luckras upp", så att man blir lika glad för en pojke som för en flicka (eller vice versa), oavsett vilka önskningar man haft tidigare under graviditeten. Ingen regel utan undantag, men det kan säkert vara så att du åtminstone inte blir så besviken över en eventuell son, som du nu tror att du kommer att bli.

Muggles - beklagar sorgen! Kram!

Vickan - vad bra att du kommit loss och bokat en tid hos gyn.

• Lapinette

Ore - har ingen källa så visst kan det vara skitsnack. Blev även lite halvt utskälld av henne då jag beklagata mig över mitt x (det är en tråd med bara utomkvedsfall). Ibland blir man verkligen paff på hur folk reagerar.

• fru AM

MSW: jag inboxar beskrivningen på gallerfilten!

Idag är jag med och smuttar på champagnen! Faktiskt! Jag och sonen var just på samtal på den skola jag försöker få in honom i till hösten. Han gjorde inträdesprov för några veckor sedan och nu skulle resultatet diskuteras - han blev i princip geniförklarad och jag tror att han kanske halkade framåt i kön litegrann ... Så stolt!!!

Fredags till ALLA

• muggles

Lappis: eeeehhhh varför blev du utskälld om det var en tråd för utomkvedes???

• Ore

Japp, folk kan reagera konstigt ibland lappis. Hmm... Om man inte får beklaga sig över ett x, då man blöder i all evinnerlighet och har ont, vad ska man då klaga på? Bara den sexuella frustrationen kan ju få en att gå upp i limningen

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare