• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

Just det, länkar med bilder till huset kommer, men nu måste jag hoppa i säng, så ni som "hojtat" får tåla er lite till

Natti, natti!

• fru AM

MSW och Piggelin! Va - vet ni inte!?

Gallerfilt:
    www.toddler.se/sv/article/1252/gallerfilt_i_fyra_farger

Allvarligt talat den bästa babyfilten. Och inte bara för baby. De hade såna på sjukhus förr (min mormor måste ha snott med sig en någon gång för jag "ärvde" en av henne i vuxenstorlek). Och nu håller jag på och virkar en till Livias påslakan - typ 100 x 130 cm.

Inboxa om ni vill ha virkbeskrivning - det är snorenkelt.

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

lappis: HÄRLIGT att värdet sjunkit så pass! Äntligen nåt som går åt rätt håll.

AM: men fyyyyyy vad sorgligt! det är sånt man tror bara händer en människa på film eller bok och liksom inte på riktigt. Urs vad livet kan vara grymt. Jag tycker det borde vara förbjudet att dö innan 80 års ålder och ett helt liv bakom sig! rationell tanke va!

Iallafall tycker jag att det är enklare att hantera en bortgång om personen i fråga hunnit leva ett liv fullt ut och dessutom haft ett bra liv.

ojsan återkommer!!!!!!!!1

• muggles

AM: absolut ingen fara (med "kapad" sorg)! Och sorg har man ju fö ingen ensamrätt på...

Piggelin: www.myresjokok.se/12-karusell-13.aspx fast vi har köpt en utdragbar variant på HTH (Myresjökök hade ingen utdragbar). Det var dyrt men en vanlig halvkarusell har ju nackdelen att när man vrider ut den ur skåpet så får man bara ut halva karusellen (el halva halvkarusellen i vårt fall ) och då måste man iaf böja sig in och lyfta ut saker. Så vi körde på den snordyra varianten (kompisen ute i Torslanda har en sån).

• muggles

kängu och EA: vilka hjältar som diskuterar statistik (den tråkigaste matte jag vet)! Tur för er att det inte var en fre-kväll - DÅ hade ni varit loosers. MOAAHAAAHAHA!

• fru AM

Jag anses hyfsat intelligent men har ALDRIG för mitt liv förstått ett jota av statistik. Ett tag trodde jag att jag försökte läsa ikapp fel tråd igår kväll

• muggles

AM: vilken hemsk känsla Wooooooooaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh, några statistiknördar har kapat vår tråd!!!!!

• muggles

freeeedaaaaaaaaggggggg! jag hann före nenne

• muggles

Var går gränsen för hur många versaler man får ha? FREEEDAAAG

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare