• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

EA - jasså det tror jag inte. Möjligen om du tänker på barnalstringsprocessen, men jag kan inte påstå att tandborssex var så... hm, givande

Kängu - det tror jag däremot stämmer eftersom man kan vara mammaledig allt mellan 3 månader till 3 år hinner nog söka många jobb under tid och har man tur att få barn nummer två och tre så vips är man pensionär. Framtiden utstakad!
    *mutter, måste bara övertala maken att ta en tjänst utomlands, typ New York, London eller Paris skulle inte vara så fel *

• Fru E

Frejis-skulle allt rosta pa att skaffa barn istallet for att jobba nar journalisterna ringer och vill skriva en snyfthistoria i morgondagens tidning om nagot som inte alls ar snyftigt utan en nodlosning som ska galla i 2 veckor.............. bitter jag naeeeee

• Frejis

EA - det bästa är ju att man faktiskt kan göra båda

• kängu

Helt OT, men det råkar inte vara någon i tråden som är grym på statistik???? Sliter mitt hår över något som jag tror är skitenkelt att svara på (om man är lite kunnig) men jag kan inte hitta svaret någonstans...

• Fru E

Kangu-jag har last statistik for manga ar sen i utbildningen men kan inte pasta att jag ar en hejjare....

• kängu

Ok, kastar ut frågan till dig ändå:
    Jag jämför före och efter resultat på ett slags test för ett antal olika deltagare, med hjälp av beroende t-test.(jämför dem alltså med sig själva). Kruxet är bara att när jag får ut signifikansnivåerna för skillnaden mellan de olika deltagarnas före och efter resultat så ser de inte "logiska" ut.
    Exv. har en deltagare 0,5 poäng i skillnad mellan före och efter, och där är skillnaden inte signifikant. En annan deltagare har 0,21 poäng skillnad mellan före och efter och där är skillnaden signifikant.

Varför blir det såhär???
    (fattade du något av min snurriga förklaring?)

• kängu

Stackars dig EA, här terroriserar jag dig med statistikfrågor på en torsdagskväll! F'låt!

• Fru E

Kan det har hjalpa????

Ju mer det observerade stickprovsmedelvärdet
    avviker från det testade värdet ( )i
    förhållande till den enligt H0 förväntade
    genomsnittliga avvikelsen ( ) desto mer
    avviker t-värdet från noll.
    ? Ju mer t-värdet avviker från noll, desto mindre är
    sannolikheten för att H0 stämmer.

• Fru E

Eller det motsade sig sjalv lite kanske.......fortsatter leta....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare