• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Är den vintergrön liksom min är

Telemarkgrrl skrev 2009-02-12 11:53:33 följande:
    Det gör min.
  • muggles

Telis: jodå mamma är förvånansvärt lugn. Hon säger att hon redan har sörjt mormor (hon har ju varit så dålig länge). Men jag undrar jag... Skönt att hon är hos oss nu i dessa dagar, för hon tar hand om Moa (studiedag på dagis). Så har vi lite koll på henne.

AM: ha så kul med Vicks blå Du är ambitiös som köper presenter till dina barn på Alla hjärtans - hade jag inte en tanke på.

Vi firar aldrig denna dag heller, jag tycker den känns lite amerikanskt konstruerad. Däremot tycker jag om att få blommor el ngt annat litet "bara sådär". Men det kanske kan bli en extra puss i backen på lördag

Jag hade en orkidée och den överlevde OCH blommade flera ggr - mitt trick var nog att glömma bort den. Jag är också extremt dålig på att vattna. Jag har en hibiskus som slokar med bladen och då tar jag ett varv med de andra växterna också. Jag köper aldrig växter som inte klarar långa torrperioder - det är ingen idé

Lappis: vad SKÖNT att hcg gått ner - ÄNTLIGEN!

Nenne: härligt att maken gjorde en bra inSATS!

• Fru E

Muggles-fick en hibiskus planta av svärmor nu och är lite rädd för att lyckas döda även den........dessutom är den ett skott av en annan som hon fått av någon speciell person vilket gör att det känns extra sorgligt om jag misslyckas med den

Lappis-glömde ju säga att va bra att hcg äntligen är på rätt väg, tjoohhoooo!!!

• muggles

Telis: varför vägrar din man att ta städhjälp? Om han inte städar, gör han andra saker istället? Han som verkade så supersympatisk...

Frejis: visst är det gött att du är med på en BF-lista nu?!

• muggles

EA: min mamma (som har gröna fingrar vilket jag inte har) är förvånad över att jag lyckats med denna hibiskus. Hibiskusar är ju också erkänt svåra. Men vi har en teori. Hibiskusen är ju en tropisk växt så låt den torka ut emellan men vattna när bladen börjar sloka - det simulerar plötsliga regnskurar haha.

• muggles

Cicci: jag hoppas det tinar upp mellan er två. Sorgligt att det gick så långt att ringarna åkte av.

• Fru E

muggles-tänkte köra på den teorin med eftersom jag annars har en tendens att vattna för mycket även om de bara får vatten en gång per vecka....

• muggles

JIHAAAAA!!!!!!!!!!

Vi har tagit del av er felanmälan efter servicebesök.

Jag har frågat vår montör om bucklan på fronten och han känner inte sig skyldig till den.

Så ord står mot ord och vi vill inte dryfta detta problem i all oändlighet.

Jag har följande alternativa förslag:
    Vi ersätter er med ett presentkort på ?kr
    Vi byter fronten

Det lönade sig att stå på sig! Tack Izzie och andra för råd. Jag är bara så stolt över mig själv (apropå telefonångest var det inga lätta tel.samtal att ta).

• muggles

EA: jag kommer väldigt sällan till det stadiet att jag vattnar för mkt men om jag ser att jorden är väldigt fuktig så kan man kontrollkänna och är den blöt så låter jag bli att vattna.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare