• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Vickan!!! Hittade det här på alltombarn.se
    FAKTA UPPREPADE MISSFALL

Vid minst tre missfall i följd talar man om upprepade missfall. Det är mycket ovanligt.

Knappt en procent av de par som försöker skaffa barn råkar ut för upprepade missfall.

Det kan drabba både kvinnor som tidigare fött barn och de som inte gjort det.

Efter tre missfall kan en gynekolog remittera dig till en större sjukhusklinik för en utredning. Då utreds om du och din partner har normala kromosomer och om du har oupptäckt diabetes, en ämnesomsättningsrubbning eller någon sjukdom i immunsystemet.

Om undersökningarna talar för att du är frisk är möjligheterna stora att få ett barn under nästa graviditet.

Källa: Vårdguiden

• Liten med Mindre

Frejis - du vill inte ha några fosterorikdéer? Jag har några som inte tycks kunna bli fina (ständigt rynkiga och fula), men blommar gör de.

Jag är nog för slö för att vattna dem tillräckligt. Sen Mindre kom är survival of the fittest ännu tydligare bland blomstackarna.

• fru AM

Tack för alla kloka orkidétips!

Kom förresten på att maken ska få ett litet paket på Valentin - en liten hjärtask med en ... Vicks Blå i!

Någon som hajar vad jag menar?

• nennesjuttioåtta

Ja. just det. Och min slutsats av det är att risken borde vara pytteliten att du drabbas igen! Shooooot!

• nennesjuttioåtta

Am
    hahhaha så trevligt *nuts nuts*

• Frejis

Lappis - jag håller med Nenne och Telis att det kanske är bättre att dansa vid ett senare tillfälle för att om vätskan inte gillar hopp så trivs den kanske inte med snurr heller. Och det vill vi inte ens utreda.
    Skönt med det låga hcg:t.

Nenne - ditt nya jobb låter liiite speciellt eller rättare sagt HON gör det.

• nennesjuttioåtta

I måndags fick jag iaf montera ihop en hylla...

• fru AM

JAg har fyra små krukväxter (förutom orkidéerna): En Aloe Vera i köket (bra om man bränner sig), en kaffeplanta i serveringsrummet, en yuccapalm i matsalen, en fin liten palm i vardagsrummet (och ett dörende olivträr på köksbänken, nära nästa destination sophinken). En liten futting samling om man ser till lägenhetens storlek - men jag är värdelös på att komma ihåg att vattna

• Frejis

Nenne - hoppas att du drog ut på nöjet att få arbeta... Usch, känner igen situationen alltför väl, avancerad människoplågeri.

Liten - jag har tyvärr problem med att få plats med fler och maken kommer då och då med nya älsklingar Det är bara två rum i lägenheten där de trivs och i andra rum är de avlivningshotade (förmodligen för mörkt).

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-12 10:37:52 följande:
    I måndags fick jag iaf montera ihop en hylla...
    Men tror du inte att hon var där efter och drog lite extra i skruvarna?

Lappis - vänta med snurrarna!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare