• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Men sicken kärring, varför anställa någon om hon ändå vill sköta allt själv. Snacka om egotrippad som tror att det är bara hon själv som klarar av jobbet.

• Ore

VILL sköta allt jobb själv??? *skakar förundrat på huvudet* Jag som är själaglad över att chefen ääääntligen hörsammat mig och sett till att jag får ösa över en del av mina administrativa sysslor på en administratör... Så kan jag få ingenjöra litet mer..

• Ore

Lappis, härligt att hcg har gått ner, hoppas det är borta snart.

• kängu

Jippie Lappis! Äntligen något positivt!!!!

• Lapinette

Åhhh nenne ... jag tycker ju om att dansa. Bara lite?! Skulle kanske ha frågat honom (typiskt mig att komma på det så här i efterhand). Men han sa faktiskt "hoppa" och det gör jag inte när jag dansar.

Idag var det trögt att börja jobba ...

• Telemarkgrrl

AM, nej, där har vi inte varit. Aaaaarghhh, det finns så många ställen man vill gå till!

Jag hittade ingen meny på MD, är det bara jag som är blind eller?!

• Lapinette

Telis - om ni vill slå på stort så ska ni absolut gå till Mathias Dahlgren. Alla jag känner som har varit där har varit helt lyriska! Detta är den absoluta bästa restaurangen i Stockholm just nu. Själv ska vi ju på F12 om ett par veckor men Dahlgren slår högre.

• fru AM

Hej Lappis - hcG:n har gått ner! Snurra inte för mycket bara på danspassen!

Orkidéexperter - se hit:
    Ni rådiga kvinnor i tråden: JAg har blivit med orkidéer - och jag har alltid tidigare lyckats döda dem jag har haft. De har aldrig blommat mer än engång. Nu håller den ena på att tappa ena blomuppsättninge ... vad gör man då? Knipsar av precis bakom vissna blomman eller knipsar av hela stjälken?

I övrigt sänker jag ner hela rotssystemet i vatten med jämna mellanrum - men vet inte om man eg ska göra det varje vecka eller varannan vecka?

Fortsätter man bada rötterna även när orkidéen inte har några blommor?

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-12 09:52:16 följande:
    AM, nej, där har vi inte varit. Aaaaarghhh, det finns så många ställen man vill gå till!Jag hittade ingen meny på MD, är det bara jag som är blind eller?!
    JAg tror att de ändrar menyn hela tiden beroende på vilka fantastiska råvaror de nu får in ...
  • FruCicci

Mathias Dahlgren, är det Grand Hotell nya delen?

Hej hej kanske man ska säga!

lappis, lovely att hcg har gått ner - det var ju fina nyheter. Nu ska du se att det funkar nästa gång!

Alla Hjärtansdag firar nog inte vi, ha ha ha, har ju inte ens ringarna på mig. MEN det ska bli intressant om maken gör något för att återställa situationen och kommer med ringarna i sin ask eller något och liksom säger att vi ska börja om *DRÖMMER*...
    Annars köper inte vi heller presenter, får kanske en blomma på sin höjd och sen äter vi ngt godare hemma.
    Jag ska iaf köpa en lastbil till Victor på BR, han är tokig i allt med hjul! Han älskar bilar, traktorer och bussar och lastbilar....

I morgon ska jag till min BM. Ska bli spännande att se om magen vuxit ngt sedan sist. Vägde mig i morse, och den senaste veckans turbulens har nog fått mig att tappa i vikt, jag har totalt gått upp 3,5 kg denna graviditet, ungefär vad jag gick ner i början, så jag ligger på +- 0. Jag tycker det är lite läskigt faktiskt, men men, jag äter iaf massor. OCH har hela tiden sötsug!

Har inte läst i kapp (förlåt) så jag kommenterar inte så mycket här på mporgon kvisten

Lät iaf härligt med Barcelona Lappis, ååå vad ni reser och gäör mycket! Hur får du ihop semester till allt???

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare