• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Nenne: Stark slemhinna låter positivt tycker jag!!! För övrigt var det nog inte en extra sats ni skulle satsat på, det var ju en orgasm som skulle gett simmarna litet extra skjuts... Men ett extra skjut kan ju inte skada det heller....

Kängu: Skönt att neggiga kompisen inte var fullt så neggo...

Nu ska jag bege mig hemåt, lovat att passa syskonbarn idag. Lär bli full rulle!

• Mrs  B

piggis
    hojt hojt

nenne
    Håller tummarna för att allt ska gå vägen nu!!!!!!!!!!!!!

• kängu

MrsB- tycker verkligen att du är jättestark som orkar ta hand om så mycket själv under en stor del av året, och dessutom plugga!!! Det viktigaste är väl att både du och maken känner er bekväma i er situation. Förstår att det måste vara superjobbigt med Malte, hoppas att det snart reder ut sig så att det blir lite lugnare för dig.

• Mrs  B

kängu
    envis som tusan och har en stark vilja.....då går allt.

• Fru E

Mrs B-säg till om du vill dumpa Malte i staden H så kan mina kollegor roa honom brukar finnas många bra barnvakter när barnen kommer till oss och hälsar på

• Fru E

Hoppsan, är det ingen som är vaken ikväll??

Sitter och väntar på att maken ska komma hem efter att ha dragit kablar hos en kompis. Lyckades komma på att vi hade alldeles för många muffins som måste ätas upp

Gissar på att ÄL är på intågande för det molar bra i äggisarna, hoppas bara maken är hemma i vettig tid.....

• viktualia

pling!

Jag är vaken!!!

Mugglan - beklagar förlusten!!!

Nenne - spännande med dagens dramatik!

Ego - jag har bokat tid hos gyn här i hålan. Ringde idag och får komma den 12/3.... och tyvärr är inte ryktet om den klinikens gyn-läkare speciellt gott. Men OM ...och Gud förbjude detta.... OM vi måste vidare på utredning så måste vi har börjat i den här änden. Några privata vårdalternativ finns inte på vischan..... och som sagt... blir det mer utredning så blir det i så fall i en stad som befinner sig 12 mil från mitt jobb och 4 mil hemifrån (japp jag åker åt fel håll). Alltså skulle jag bli tvungen att på ett eller annat sätt informera chefen.... bläääääääääääääääääääää så nu hoppas jag att jag slipper allt sånt krångel!!

• kängu

Vickan, hoppas att läkaren är bättre än vad ryktet säger.

Själv har jag gett mig själv ledigt en stund för att äta lite glass! *mums*

• Fru E

Vickan-läkaren kanske kan säga några kloka ord på vägen ändå.....får hoppas att ni "bara" haft otur och inte behöver ha någon mer utredning.

Kängu-bra gjort

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Mugglan
    beklagar verkligen sorgen med din mormor. Känner igen det där när man liksom tror att man varit "beredd" på att någon ska dö och då inte tror att man ska trilla enr i hålet så djupt när de väl gör det. Stor kram.

lappis: hur gick det med provsvaren? Kom dom igår.

Nenne: hoppas simmarna hittat rätt nu!!!!

Vickan: till och med JAG har varit hos gyn i din håla!! OBS nenne nu ska du inte försöka tänka in snusk i den här meningen din lilla pervogalning
    Jag tror inte det besöket gav varken bu eller bä dock men jag tror inte dom är så mycket sämre än andra... kan vi iallafall hoppas. Lycka till.

MrsB: förstår verkligen att du behöver avlastning. Både jag och maken har flera gånger undrat att hur SJUTTON orkar alla ensamstående föräldrar??? Inte för att du är ensamstående men du drar ju ett tugnt lass!
    Detta undrar vi fast borren är det absolut snällaste, gladaste och lättaste barn man kan ha samt att han bara är EN. Men trots detta så är det sååååå skönt när maken kommer hem efter en hel dag och man äntligen kan ta det helt lugnt och kanske vara själv.

Så all heder åt alla som orkar dra tunga lass ensamma!!!!!

Annars så är min förkylning som jag dragit med sen mitten av december värre igen faaaaaaaaaaaaaan ska jag aldrig bli bra.

Sen är jag såååå avundsjuk och deppig för att alla andra ska ha tjejer men inte jag
    faaaaaaaaaaaaaaan

men det är ödets ironi. Folk som inte bryr sig om vad det blir får det dom vill ha. Vi som är desperata däremot...

Förlåt. Känns helt fel och dryfta detta lyxproblem här. Men jag kan inte läta bli ibland.

kaffe

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare