• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

Lappis - Hmm, precis som Liten var jag inne på att köpa lite roliga ingredienser som man kanske inte kan få tag på där hon bor... Någon delikatessbutik i närheten av där du bor el jobbar kanske kan ha något?
    Annars kanske någon härligt kit med hudvårdsprodukter? Typ philosophy med matanknytning kanske??

Muggles - Sånt där brukar ha en tendens att hinna ikapp en efteråt. Hände mig i somras tex när min moster gick bort i bröstcancer. Kände mig tom och mycket förmodligen för att bortgången kändes väntad eftersom hon varit riktigt dålig ett tag. Tids nog tog det tag i mig och på begravningen släppte alla spärrar. Har tänkt mycket på henne efteråt sen.

Ang misslyckade bak så toppar jag nog statistiken... Jag skyller allt på vår konstiga ugn. Den är verkligen kass. Förr bakade jag ganska mycket och vissa grejer gjorde jag alltid med gott resultat. Nuförtiden blir varenda grej misslyckad tycker jag. Är det inte det ena så är det det andra, och precis som ni säger så kan man ju inte bjuda på misslyckade grejer. Alltså äter man det själv... Eller slänger, när "karaktären" sagt ifrån...

• Frejis

Lappis - om din kompis gillar mat och vin är det kanske enklast att köpa bra vin till henne eftersom det borde uppskattas. Fast det är å andra sidan lite tråkigt. Fast enkelt

Nenne - berätta allt nu både om röret och doktorn.

Vår i Barcelona, mmm. Vill också!

• nennesjuttioåtta

Muggles
    KRAAAM! Vad tråkigt med din mormor! så där kan jag också bli och jag vet aldrig hur jag ska reagera. Ibland blir man bara tom och jahapp, det var det. och andra gånger så bara sprutar det och man hulkar som när man var 5. Du har ju på ett sätt redan sörjt, kanske resten kommer på begravningen?

Frullan
    Hej på dig!

Lapinette
    Inte fått något svar än...? OOH jag vill också möta våren i Barcelona! Caramba! Hmmm, presentförslag... det som Liten (fan, jag skrev mindre - när ska jag lära mig?!?!) var inne på, med ostar, den där blåbärsdrycken kanske? Knäckebröd/Tunnbröd eller något annat svenskt...? Svårt dock att få med sig på planet.

Kängu
    Låter riktigt jobbigt med foglossning! Hoppas reflexologen fixar det, bra att du ringde!!!

Ego - bilen startade planenligt, maken gjorde en fin insats (denna gången ville han jobba i enrum, så jag såg på nyheterna) och sen följde han med när de skulle levereras in i grottan. Den här gången gjorde det lite ondare än sist när han bökade runt med alla pinaler där nere... :-s Min livmoder lutar visst åt vänster, fick jag veta, och cystan gör att slemhinnan blir starkare. Efteråt funderade jag på det och undrar vad han menar med det... är det bra, eller? Visst låter det som det är bra?!?! *säg ja, säg ja, säg ja*

• Izzie

Nä nu måste jag fixa lunch. Är helt efter i schemat idag!

• fru AM

I väntan på Nennes inseminationsrapport: slänger jag ur mig frågan:
    Vilka är det som kommer och brunchar på söndag???
    Nenne
    Vickan
    Telis
    Frejis
    Koko
    Lappis (men när åker du till Barcelona egentligen?)
    Jag

fler?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-11 13:59:31 följande:
    nennelainen - hur gick det? Är du gravid nu!!! *hoppar, studsar, far omkring*
    rent tekniskt så nej, men jag säger JAAAAA!!! weeeh!
  • fru AM

Hej Nenne! Starkare slemhinna låter ju bra!!!? Stark är ju ett positivt laddat ord - var det det läkaren använde så är det nog bra!

Duktig herr Burksprutare också - men du fick ingen användning för din lilla fräcka sjuksköterskekostym då?

• Frejis

JA, det låter BRA Nenne alltid bra med stark slemhinna.

A M - tror att Frullis skrev att hon ev skulle komma. Tror också att Cicci skrev att hon kommer.

• Frejis

JA, det låter BRA Nenne alltid bra med stark slemhinna.

A M - tror att Frullis skrev att hon ev skulle komma. Tror också att Cicci skrev att hon kommer.

• Lapinette

AM - jag åker om en vecka! Maken åker på söndag eftermiddag när jag sitter och mumsar våfflor med er.

Kompisens present - hon driver en egen catering med svenskt smörgåsbordstema. Köttbullar och liknande går helt bort de gör hon själv. Champagne ger vi ofta bort när vi ska iväg på middag eller födelsedag till någon som vi inte känner men det kan hon ju köpa i (och det gör hon) i MASSOR via sitt företag i Frankrike. Skitsvårt! Jag tänkte först smycke men sen när jag tittade på korten insåg jag att hon sällan använder sånt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare