• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Muggles-*stor kram*. Jag tror att sorgen kommer när man känner sig redo för den. När min mamma gick bort sörjde inte jag riktigt förrän efter några månader när den duktiga dotter fasaden släppte.
    Min mormor fyller 95 år i år och är fortfarande relativt frisk och bor hemma med lite hjälp. Jag hade så gärna velat ge henne ett barnbarnsbarn innan hon går bort eftersom jag bara har min mormor kvar i livet (då även min mamma är borta och en del av hennes systrar).....

• Fru E

Oooohohhhhhhhhhh nu är Nenne klar hos läkaren hoppas det gick bra! *knulltrumpeter* eller det kanske skulle vara *spruttrumpeter*

• Lapinette

Jaaa... hoppas bilen gick igång så simmarna var gosigt varma och på alerten.

• fru AM

Ja just det: Nennelainen & Burksprutarmannen: Hur gick det! Kram!

• BrudSommar2006

Muggles, stor kram!

Farmor har flyttats från Danderyd till ett korttidsboende i Sollentuna nu, eftersom de inte kunde rehabilitera henne så fick hon inte vara kvar på sjukhuset. Nu ska de se vad hon klarar och inte klarar och behöver hjälp med och sedan ska hon stå i kö till något mer permanent boende fast det lär ju ta tid. Hon kan i alla fall inte komma tillbaka till sin lägenhet något mer eftersom hon inte verkar klara av att larma själv. Fast igår var mina föräldrar och hälsade på henne och då var hon tydligen mer pratbar än hon varit hittills. Annars så har det mest varit att varje gång det är dags för planeringsmöte så har hon sagt att det kan ni ställa in för så länge lever inte jag. Hon har nog blivit riktigt deprimerad av allt det här. Vi får väl se om hon blir sämre eller bättre nu men är man 89 år så är väl inte utsikterna så där jättegoda antar jag.

Hoppas att det har gått bra för Nenne nu!

Lapinette, när får du svar på blodproven?

• Lapinette

BS - idag men troligen imorgon då jag var där så pass sent igår.

• Fru E

BS-angående GI så måste du inte ha i bönor i precis allt utan kan varva det med linser och liknande. Blanda upp det med övriga grönsaker så att det inte bara blir bönor om du inte tycker om smaken. De flesta recept kan bli GI vänliga om man tar bort en del av kolhydraterna mot långsamma och mer grönt

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare