• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Grodan - Vänner hade ju också problem med fogarna länge. Tror hon fick hjälp av akupunktur.

Och vad gäller trasiga sockerkakor så försökte vi ju låta bli att bjuda gästerna på det förra helgen - men de tyckte den var så god att nästan allt gick åt.

• Liten med Mindre

Annars är det bra att baka bjudkakor i långpanna, för då måste man ju skära bort kanterna för att få fina rutor att bjuda på...

• Liten med Mindre

Häpp - det var ju kakor jag inte skulle baka på ett tag. Men det går ju fint att baka grovbröd i långpanna med.

Funderar som bäst på hur man "firar" alla hjärtans dag ihop med svärföräldrarna. En god middag, och kanske ta med ett fin-vin som vi ialla fall inte dricker upp ensamma. Box-viner är ingen favorit när jag väl dricker ett glas eller två.

• Fru E

Eller baka många kakor med topping på för de går oftast inte att frysa vilket innebär att man MÅSTE äta upp dem innan de förstörs

• Lapinette

Trasig sockerkaka är oftast godare än när den är hel.

Och våren ... den är i Barcelona (åtminstone denna vecka som visar SOL och typ 15 grader)!!!

• Grodan12

Har idag skaffat lite nya ingredienser, behöver trots allt ha något lyckat i frysen... Gäller bara att låta bli dem sen så vi har något när det kommer gäster.

Grovbröd i långpanna - har du något bra recept?

• Grodan12

Oh, låter härligt att få lite vår i Barcelona! En favoritstad hos mig, men det är tio år sedan jag var där.

• muggles

Lappis: jag och maken drömmer om att åka dit ngn vår (vilket år som helst). Fattar bara inte vart alla pengar tar vägen! Vi är duktiga på att handla; senast vi var ute på shoppingtur köpte vi en karusell (3000) till köket och en DVD-spelare till bilen (1200). Hupp. Samma dag gick vi på Fond... Blev en dyr helg

• Liten med Mindre

Grodan - nä, inget recept direkt i huvudet. Vi experimenterade med recept ur en långpanne-bok förra året, med bra och halvbra resultat. Men min mamma brukade göra smaskiga rutor förr i världen.Säkert inget recept där heller.

Härligt med vår! Njut för mig med Lappis - för visst stannar våren nästa vecka med.

• Lapinette

Liten - jag hoppas det! Åkte ned på alla hjärtans förra året och fick då en kanon helg... hoppas på repris.

Vet inte om jag sagt det men chattade med en väninna som bor i Cannes i fredags och hon ska vara där samma helg som oss och fira sin 30-årsdag. Vilket sammanträffande! Så det lär bli partaj på lördag. En fråga till er vad köper man till någon som man känner lite si så där, 30 år, har haft (kanske inte numera då hon driver eget företag) jäkligt bra betalt (dvs kunna köpa sig vad hon vill), jobbar som kock, använder inte smycken (har kolla in alla kort jag har på henne) men älskar mat och dryck? Tänk nu på att vi flyger ned till Barcelona ... hon kör från Cannes.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare