• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Lapinetteisen
    har du fått några provsvar nu då???

• Telemarkgrrl

Fru FruLLan skrev 2009-02-12 07:17:26 följande:

faaaaaaaaaaaaaaanmen det är ödets ironi. Folk som inte bryr sig om vad det blir får det dom vill ha. Vi som är desperata däremot...
    Frullan, förra gången var du ju minst lika desperat och då fick du precis som du ville.

Muggles, åh så tråkigt med din mormor! Precis som dom andra säger så tror jag att det är högst normalt att inte bli jätteledsen vid beskedet utan att det tar ett tag innan det sjunker in. Hur mår din mamma? Kram!

Nenne, åh vad kul att du kommer på lördag!!

Lappis, X och ägglossning på samma gång?! Nää, jag fattar verkligen ingenting.... *skakar på huvudet* Hoppas på ett riktigt lågt hcg-värde den här gången!
  • nennesjuttioåtta

telis
    *gulp*
    LÖRDAG? jag bokade söndag!

• nennesjuttioåtta

Tänkte att du och Hanen kunde få gulla själva på alla hjärtans dag.

• Telemarkgrrl

Nenne, SÖNDAG menar jag ju förstås. Herregud, jag tror att min mans virrighet har smittat av sig på mig.

• fru AM

Söndag är brunchen! Virr-Telis!

När det gäller alla hjärtans dag så funderar jag på att skippa hela presentgrejen. I alla fall när det gäller maken. Han har glömt/negligerat den dagen ungefär alla år vi varit tillsammans och jag har ansträngt mig järnet. Så detta år fixar jag nog bara en hjärtformad kaka eller liknande (fast barnen får kärlekspresenter av mig)

Är jag en hemsk människa om jag inte firar maken?

• Telemarkgrrl

Nenne, du hade gärna fått sova över, du har en stående inbjudan vettu!

I övrigt så firar vi aldrig allahjärtansdag, jag är lite anti mot den dagen. Däremot har vi vår tioårsdag på ingång i vår, den skulle jag gärna vilja fira på något roligt sätt.

• nennesjuttioåtta

AM
    Vi firar inte heller alla hjärtans dag. eventuellt att vi ska ut och äta. Men presenter slutade vi med i slutet av 90-talet. vår första alla hjärtans dag bakade Hanen kladdkaka i hjärtformar till mig. Inget slår det ändå.

• Lapinette

AM - vi har inte heller presenter och jag har bett maken om att inte köpa något ... MEN ... jag tänkte ge honom ett kuvert med Madonnabiljetterna. Han vet ju redan om att jag köpt dem men de får bli min allahjärtans present.

Den lågmälde läkaren ringe nu på morgonen. Han hade fått mitt provsvar sent igår och gissa vad, det har sjunkit till 49!!! Det har m a o gått ned med hälften så nu avvaktar vi ytterligare en dryg vecka, nytt blodprov och hoppas det är över. Han sa dock att jag inte skulle hoppa runt för mycket då han är lite orolig för vätskan jag har i magen med koagulerat blod. Iiii... jag som har bokat in danspass på söndag och onsdag ... fast då hoppar man ju inte men väl snurrar. Det måste väl vara ok? Iallafall hoppas nu på mens i Barcelona (jag vet dålig timing) och att de sista envisa cellerna då spolas ut.

• Lapinette

Telis - så klart ni måste fira er 10-års dag! Hade du något speciellt i åtanke, resa, upplevelse, present?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare