• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Dryfta på du FruLlan - det är så skönt att släppa ut sina tankar ibland.
    Har du prövat AMs berömda nässkölj? Den kanske sköjler bort virus o annat som fått fäste?

MrsB - om det är till någon tröst så är Mindre en lättviktare på 8,5 kg till 74 cm. Läste i en engelsk bok vi har att barnen går upp någonstans mellan 1 o 3 kilo under sitt andra år. Men det beror ju säkert på aktivitet, sjukdomar och annat med.

Vickan - beväpna dig med frågor och fakta inför gynbesöket, så kan du i alla fall fråga och ifrågasätta en massa saker om nu gyn inte verkar vara av det lysande slaget.

• Fru E

Frullan-klar du ska skriva av dig här det är det vi är till för. Ni kanske skulle fundera en vända till på att kolla könet på bebisen så att du/ni har lite tid att vänja er om det nu INTE skulle vara en tjej vilket det KAN vara även fast du inte tror det.
    Mina två kollegor som är gravida verkar med dras med envisa förkylningar som hela tiden kommer tillbaka, vet inte om immunförsvaret sänks när man är gravid?

Maken behagade titta hem vid halv tio men satt sedan och jobbade till nästan halv tolv så är lagom pigg nu......ska gå ut i köket och se om de har satt fram frukosten så man kan få lite fralla och kaffe så man vaknar....*gäsp*

• Liten med Mindre

EA - jag har sovit som en stock de senaste kvällarna när maken kommit in. Har skällt lite på honom för att han inte går och lägger sig med mig.

Fick du nåt ÄL-åka igår kväll då?

• Fru E

Liten-normalt brukar han med lägga sig när jag går upp med men ibland fastnar han i jobbet och glömmer bort tiden. Hur man nu kan göra det när frugan ligger i sängen och flashar sig

Ja en sån åktur kan man ju inte missa

• Fru E

Hehe i sovrummet är det relativt insynsskyddat men värre i vardagsrummet, där får man noga välja "rätt" sida av soffan så att man inte flashar sig för alla hundägare som går förbi utanför

• kängu

Haha EA, en vacker dag kommer det vara helt fullt av hundägare som står där utanför och stirrar

• MSW

Muggles: *kram* min farfar fick stroke och var medvetslös ett par dagar innan han gick bort, jag blev mer ledsen över stroke beskedet än själva bortgången, och det beror väl på att man redan vet vad som kommer att hända...

Piggan: Hojtar också

Sonen åt inte förrän FYRA(!!) i natt!! Såå skönt! Annars har han hunnit äta två gånger vid den tiden!!!
    Annars är jag fortfarande snorig som tusan! Men idag ska jag bara vara hemmma och försöka bli så pass pigg att jag orkar med helgen... (Har vänner som kommer hit i morn kväll, lördag ska vi på tre års kalas på förmiddagen och dop på eftermiddagen och på söndag ska vi på brunch hos sväronen....)

Dags att snyta sig igen!

• nennesjuttioåtta

weeeeeh nu har jag bokat buss till Sthlm på söndag!!!!

• nennesjuttioåtta

För det första kan jag inte riktigt fatta var allt snor kommer ifrån och varför det inte tar slut någongång. Om man snyter sig så fylls det på. men om man inte snöt sig, skulle det svämma över i samma takt då???

För det andra. Nu kanske det här låter lite väl hårt, och det är självfallet inte meningen.
    FRULLAN!!! Hallå ellerrr, VET du nu att du väntar en kille till, eller TROR du bara? Du kan väl inte deppa och ha ångest över det om du bara går på skrock och sånt som sannolikheten är 50/50 på. Energislöseri! Varför gör du så här mot dig själv i detta fallet (jmf KUB och NUPP-siffrorssannolikhet)? Jag har ingen lösning för hur du ska tänka istället (för kroppen funkar ju inte så, jag vet) men det känns som onödigt lidande. KRAM GUMMAN!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare