• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

fast egentligen menar jag ju just kanylballe, och inte den vanliga ballen.

• nennesjuttioåtta

åååh Kängu, vilken mysig by!!!!!!!!

• Lapinette

När Frankrike och makens nyfunna skolkamrat på FB (Perpignan). Flyger förresten inte Ryanair till Girona?

• Liten med Mindre

Orkidéer - doppas i vatten (som har stått ett dygn) varannan vecka under september-mars, varje vecka april-augusti. sen finns det de som vill ha mer vatten, och de mår dåligt/rynkar ihop sig hos mig.

När den inte blommar vill den stå ljust och få lagom med vatten/torka/orkidénäring. Det är då den växer (nya blad o rötter) och laddar för nästa blomning. När den blommar och alla knoppar slagit ut kan man ställa den lite var som helst enligt expertisen. (Rotera inte en planta med knoppar för ofta, då kan knopparna tröttna o trilla av istället.)

När stängeln torkar klipper man av det torra, låter det som är grönt vara kvar. (Fast just nu tycker jag de gröna blomfria stänglarna är rätt trista, så de ryker nog de med.)

Sen gör inte mina blommor alltid som experterna säger att de gör. Surprise!

• Frejis

A. M. - Jag har ju sådär 25 orkidéer och har fått mina att blomma om hela tiden. Jag låter dem stå i vatten ung en gång varannan vecka och så får de stå allt mellan 30 till 60 minuter (beroende på om jag kommer ihåg dem eller inte ). Använder orkidégödsel då och de verkar trivas. Jag skulle låta den vissna blomman vara kvar och nästan torka ut så att du i princip bara kan ta av den; samma när det gäller stjälken. Kan vara bra att inte klippa av den för tidigt för att det rätt ofta växer ut små nya stängslar ur den som blommar jättefint.

Vad orkidéer verkar avsky är att bli övervattnade. Då checkar de ut och det ser man på deras gulnade blad. Att de blir för torra är i regel inga problem.

• Liten med Mindre

LAppis - skönt med värdena på väg ner!

Jag ser alla hjärtans som en chans att få maken att dricka lite vin med mig, och äta lite godare än vanlig lördag.

• kängu

Lappis, jo det stämmer att Ryanair flyger till Girona. Ypperlig utgångspunkt för att utforska norra kusten
    Nenne, ja det är alldeles... alldeles underbart!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare