• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru någongång.

mrs b: vet inte om blåbär är så bra i alla lägen, en läkare jag träffade nu när min dotter var sjuk sa att dom ser mer och mer att det inte är stoppande på alla. Och på min dotter gör det motsatt effekt.

• fru AM

MrsB: jag utgår från att du kollat så att det vita brödet är mjölkfritt ...?

Har du testat att ge honom risoni (pasta i risformat) eller för den delen: kokt ris med lite salt och socker?

Vet från tiden med en kolikson att det var svårt att undvika alla "dolda mjölkprodukter" (vilket gjorde att jag till slut inte åt alls och gick ner tio kilo från min innan-bebis-vikt. 6o kilo till 184 cm - inte så snyggt eller hälsosamt).

• Liten med Mindre

MrsB - läste lite om lös mage på AW form. Någon hade prövat att ge vatten som kokat med ris, där riset silats bort. Kanske nåt att pröva med. Kan ju inte smaka så höjdarns, men det går kanske att smaksätta, eller blanda ut i gröt/välling?

• MSW

Jag HATAR våran dator! Det inträffar ngt allvarligt fel så att den startar om sig! Nästan varje gång man nyss har startat den!

Jaja, får fortsätta läsa igenom och se om jag kommer ihåg vad jag tänkt kommentera..

Iaf: Lappis: Skönt att det äääntligen går åt rätt håll!

Muggles igen: sen var jag ledsen igen när det var dags för begravning!

• MSW

AM: Så här gör jag med mina orkidéer: Doppar dom i vatten en stund (tar upp dom när jag kommer ihåg att jag ställt dem i vatten.. ) detta gör jag så ofta jag kommer ihåg.. Intervallerna blir nog någonstans mellan 1-3 veckor.. Stänglarna tar jag bort när de är helt vissna.. (eftersom jag heller inte riktig vet var man ska knipsa)
    Och ger dom lite näring någon gång.. (typ en gång i halvåret eller så.. )
    Ingen har dött ännu...
    Jag tror det mest avgörande är vart de är placerade... (helt egen teori dock...)

• fru AM

Nä nu är det lunchtajm (eller dags för mig att börja gå till lunchdejten med mina små vaggande myrstag - får sammandragningar hela tiden. Väldigt obehagligt. Har förmodligen urinvägsinfektion men orkar inte ta tag i det just nu)
    Tjoflöjt!

• Ore

Mina orkidéer (alla två) får stå i vatten när jag har tid, annars får de en liten skvätt från vattenkannan någon gång i veckan... Och de kanske inte blommar om jättefrekvent, men de blommar om då och då i alla fall. Hade en stängel som var på väg upp för några veckor sedan, men jag lyckades bryta av den.

Knipsar bort när det är visset (eller när jag brutit av en stängel...)

• MSW

AM: Vilken vecka är du i nu?

BF-lista kanske vore ngt?

Am
    Koko
    Cicci
    Frullan
    Kängu

Men jag kommer inte ihåg alls när.. (jag hoppas att jag inte har missat någon..)

BIM-
    Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.. Har redan planerat festligheter för kanylballens dag!

EA: 25/2 Som är första BIM efter mirakelvattnet..

Lappis: Som mest hoppas att X'et ska spolas bort så dom kan försöka på riktigt igen!

• nennesjuttioåtta

MSW
    Frejis har du glömt!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare