• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Cissi - jag har 30 dagar - maken har bara 25 men Barcelona är t ex bara 1 semesterdag (fredag).

• Telemarkgrrl

AM, jag har heller aldrig lyckats få dom att blomma om men i blomsteraffären brukar dom alltid säga att man ska doppa dom snabbt i vatten var tionde dag ungefär, klippa av stängeln längst ner vid roten när den slutat blomma och då också ställa undan den och "glömma bort den". Jag antar att den ändå måste få vatten någon gång ibland även då för att inte dö helt?

Ja, det där är som sagt vad dom brukar säga åt mig men det brukar inte hjälpa.

• Telemarkgrrl

Nej, men då blir det inte Mathias Dahlgren, jag måste få se menyn i förväg.

F12 var bra fast inte som Edsbacka.

• Lapinette

Mina orkidéer blommar om och jag låter dem stå i vattenbad (inte bara ett dopp) typ varannan vecka. Den ena jag har som blommar just nu fick jag på min 30 års dag ....loooooong time ago.

Maken säger nu spinning eller core inte dance . Jag som äntligen skulle gå på ett superpass på söndag efter brunchen med min kompis.

• fru AM

Men Lappis: Var knipsar du dom när de slutat blomma? Uppe på stängeln elelr hela stängeln bort?

• kängu

Lappis, hade missat att ni ska till Barca, vad ljuvligt! Jag bodde där ett halvår i min ungdom och har varit tillbaka några gånger sen dess. Längtar ständigt tillbaka- om det bara hade gått att lösa med jobb och sånt hade nog maken och jag flyttat till de trakterna tror jag. Han förälskade sig också i stan då han fick min "expertguidning"

• fru AM

Till barnen på Valentindagen köper jag nog Kärleksmysteriet (bok) till sonen och ska trä ett barnsäkert pärlhalsband med hjärthänge till Livia.

• nennesjuttioåtta

Jag dödar orkidéer för glatta livet. Vadå, kan de blomma om?!?!?

telis
    I KNOW! Jag blir galen, och längtar bara härifrån och då hamnar jag ju... på BT!

hej Cicci!!
    Åååh jag önskar att din man förstår vad han håller på med och att din dröm besannas!!!

hahaha om det funkar med inseminationen ska vi hädanefter fira 11 februari som KANYLBALLENS DAG! *krulltrumpeter*

• kängu

Satt faktiskt och funderade på om vi ska spendera en månad eller två av föräldraledigheten där, i så fall hyra ett hus eller lägenhet längs kusten men ändå nära till Barcelona. Till exempel i närheten av mitt älskade Cadaques...www.virtourist.com/europe/cadaques/index.html
    *drömmer mig bort*

• nennesjuttioåtta

Och den som kan sin Nilecity förstår ju kanelbulle=>kanylballe

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare