• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

A. M. - då borde orkidéerna passa dig eftersom jag tycks döda alla växter förutom dem och sanpaulior (fin stavning Fick en begonia för en månad sedan, en vacker rödblommig växt som har fått ett nytt jag, med skryngliga torra blad... den ser onekligen halvdöd ut och matchar nog olivträdet på köksbänken.

• nennesjuttioåtta
    Frejis skrev 2009-02-12 10:40:47 följande:
    Nenne - hoppas att du drog ut på nöjet att få arbeta... Usch, känner igen situationen alltför väl, avancerad människoplågeri.Liten - jag har tyvärr problem med att få plats med fler och maken kommer då och då med nya älsklingar Det är bara två rum i lägenheten där de trivs och i andra rum är de avlivningshotade (förmodligen för mörkt).
    Oh ja, men fr o m lunch måndag t o m lunch onsdag är jag ju på mitt gamla jobb, där de vet vad jag kan och ger mig fria händer. FUCK att de inte har råd att anställa mig på heltid igen... Men grejen är också, att OM och...eller NÄR jag får lite grejer så är det mycket roligare uppdrag än på mitt gamla jobb. Och där jag slipper jobba under någon AD utan får vara kreativ efter eget huvud. Har fått göra EN sån grej hittills, får se om nästa blir till sommaren.
  • Mrs  B

hej hej

En sömnig mamma tittar in. Blev väckt av en gnällig Malte 05 och tyckte att det luktade från hans blöja.
    Japp; hela han och en klick i vår säng.
    Jag fick duscha Malte och sanera honom medan maken bytte sängkläder och sanerade sängen.
    Gissa om vi var trötta sen.

Maltes mage är fortfarande helkass och vet snart inte vad jag ska göra åt den. Ska försöka mer med blåbär, banan och vitt bröd idag och sen får jag väl ringa bvc igen och kolla upp det hela. Fjärde dagen idag.

På Alla hjärtans dag ska vi först simma som vanligt och sen på eftermiddagen blir det bowling och middag med barnen.
    Max har tjatat länge om att få bowla så jag hoppas att det blir kul på lördag.
    Vi har pratat om att köpa något litet till varandra, men vet inte om vi skippar det nu när vi ska bowla istället.
    Eftersom Malte är dålig är jag inte heller sugen på att åka in till stan imorgon och nu snöar det igen så det kanske blir svårt. Ja, ja vi får se......

• nennesjuttioåtta

men min julstjärna lever tamejfan än, annars brukar ju allt rasa av på dem men min lever och frodas. jag fattar ingetning, jag som t o m dödar garderobsblommor och kaktusar...

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-02-12 10:41:43 följande:

Men tror du inte att hon var där efter och drog lite extra i skruvarna? Lappis - vänta med snurrarna!
    Alldeles säkert. *mumlar*

men, men. jag får betalt och slipper gå till arbetsförnedringen eller ringa a-kassan för att de skickar brev om saker som de inte har en aning om.
  • Mrs  B

EA
    När du minst anar det står jag i farstun!!!!!!!

Muggles
    Beklagar sorgen av din mormor!
    Kramisar

Frulla
    Vill också ha en tjej!!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    aarrrghh, stackars Malte och stackars er! När ska det vända??!?

Här lyser solen över de kritvita vidderna och idag hörde jag en massa fåglar som kvittrade. det betyder ju att VÅREN är på väg, även här i norrland! Tjohooo1

• Mrs  B

nenne
    Synd att jobbet ska vara så tråkigt.

Min mamma har jättefina orkidéer, men mina blir inte alls bra.
    Hon doppar blommorna 5 sek i vatten varannan vecka.
    Norrläge på sommaren och söderläge på vintern.

• Mrs  B

nenne
    Ja, det börjar bli tröttsamt.....

Här är det grått, blåser och snör lite grann.

• kängu

I Götet är det sol för en gångs skull!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare