• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Kan vara så, vi är helt enkelt två losers

• Fru E

Ja fast ikvall kanns det bra att vara en looser och bara dega i soffan.....vantar pa att maken ska komma hem sa vi kan ata kvallsmat innan jag har snokat upp allt gott vi har har hemma

• viktualia

AM - oj vilken tung historia med dina föräldrar!!! *kramar om*

Mugglan - beklagar verkligen förlusten!

Ego - min lilla mormorskrutta har fått vinterkräksjuka.... hennes njurkapacitet är redan innan nere på 20%.... har pratat med henne i telefon och hon var vid hyfsat gott mod trots allt...

Annars laddar jag stenhårt för helgens skoj i storstan... det är verkligen vad jag behöver!

• MSW

Vickan: Tråkigt med mormor hoppas att hon blir pigg!

Am: Gallerfilt? Vad är det? *nyfiken* Virka tycker juh jag är kul!

Nu är det lyxfällan!

• kängu

MSW- Sitter också och tittar på Lyxfällan

• viktualia

nu har jag packa lite jox plus umgås med maken som nog egentligen är lite missnöjd över att jag shappar iväg över helgen.. men han är för snäll för att säga något.. annat än att han lite gulligt beklagar sig över att jag inte är hemma på alla hjärtans dag.

imorgon drar jag till storstan och en lagom förvirring senare så ses vi på söndag - vissa av oss i alla fall. Ska blir SJUKT skoj! Jag hinner nog förbi nån dator innan dess, men troligen inte några långa stunder.

Ha en ljuvlig helg allihop!

helgkram till er alla!
    /VickisPickis

• Izzie

Usch ja, statistik... Era inlägg kastade mig tillbaka till gamla minnen då jag läste statistik. Fy f-n, det var verkligen inte min grej. Minns i stort sett ingenting av kursen heller. Så tyärr kan jag inte vara till någon större hjälp.
    Hoppas du löser det, Kängu!

Muggles - Nä, visst beror det på person och hur konflikträdd man är, det håller jag med dig om.
    Däremot har jag jobbat på olika ställen/avdelningar med både övervägande kvinnor resp män och stämningen och sättet hur man kommunicerar har varit väldigt olika. Båda har sina för- och nackdelar, tycker jag. Nu kan väl detta såklart vara beroende av vilka det är som jobbar i de resp grupperna och jag kan bara utgå från mina erfarenheter.
    Men... Kärnfrågan handlade ju inte om gruppsammansättning utan faktum kvarstår. Oavsett om de är konflikrädda eller inte, så tycker jag fortfarande att du ska ta upp saken med de berörda ang besluten som fattades utan din medverkan.

Vickan - Vad skönt att du fått en tid i mars. Ska bli intressant att höra vad de säger om det hela.
    Synd om din lilla mormor! Hoppas hon piggar på sig snabbt.

Var o hämtade Matildas 1-årsfoton idag. Fasen vad dyrt det är! Bara själva fotograferingen med bildvisning kostade 1500kr och sen fotona över tusenlappen st (20*30 format). 3500kr för två små foton

Nähä, nu ska jag mysa lite med maken!
    kram o gonatt

• Piggelin1

Godkväll goingar,

Lappis - underbart att hcg't äntligen är på väg ner!! ÄNTLIGEN (a' la Gert Fylking)!!!

Nenne - vilket kontrollfreak du har på jobbet som inte släpper ngt till dig. Låter skittrist!

AM - visst minns jag Vicks Blå
    Men fyyyy, vad gräsligt & tragiskt med båda dina föräldrar. Jag har ju förstått att din mamma inte var i livet, men trodde som Telis att det var sjukdom eller ngt, det är ju det som är det vanligaste...
    Kraaaaaam

Oj, vad ni pratat vattning idag. Hemma i det här hushållet är allt sådant överlåtit till mannen min... Möjligen att jag förbarmar mig över i våra kryddväxter i köksfönstret samt orkidén/-erna när vi har ngn sådan hemma, men annars är det mannens gebiet helt.

Just det - har läst två saker jag inte fattat de senaste dagarna:

Muggles, vad är en karusell?? Ni hade köpt en sån till köket?! Ok, karuseller på Liseberg har jag koll på, men i köket?!

AM - jag vet inte heller vad en gallerfilt är för ngt

• Piggelin1

Haha, Izzie - då är vi två Jag läste också staistik en gång i urminnes tider, typ 1992 eller ngt åt det hållet. Har förträngt allt även jag...

...och ja just det, härskartekniker har jag råkat ut för jag med, fyyy fabian, speciellt första gången jag råkade ut för det. Nu kan jag mer hantera det...

• Piggelin1

Izzie, håller med om det där att det kan vara väldigt annorlunda hur man kommunicerar på en mansdominerad resp. kvinnodominerad arbetsplats. Jag har jobbat i båda & sanningen att säga så blev det en ganska tuff & jobbig kulturkrock för mig när jag kom till den kvinnodominerade arbetsplatsen. Det var sååå annorlunda.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare