• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Vill inte blanda in värdinnan i min ostångest. Hon gjorde det ju inte med flit.

Nu ska jag ut och luncha med barnafadern och hålla mig långt ifrån ostbordet ...

Puss & kram till alla

• Fru E

*Fniss*
    Ja botten är nådd så nu kan fredagen nog bara bli bättre

• kängu

AM- det var mer än jag visste, fått infon om att det endast gäller opastöriserade ostar oavsett. Så i såna fall har jag tryckt i mig massa "listeria-farliga" ostar. Jaha, då var det roliga slut (äta goda ostar)

• MSW

Tinga: Jobbigt med magsjuka!! Skönt att det inte drabbat er båda, och att det ändå funkar att ta hand om busfröna!

Am: Tack för mönstret.. Virkade juh en filt till sonen.. (som jag "hittade på" själv) funderade på om jag skulle göra så, eller om jag (vilket det blev) skulle virka bara stolpar..
    Är det något speciellt garn som är extra bra, eller funkar det mesta?

• MSW

Ea: tråkigt med arga kunder och hemska möten! Men det är juh fredag och en lång härlig helg framför dig!

• MSW

Har legat och vilat en stund nu medan sonen sover.. Men kunde inte somna.. Låg och tänkte på italienska marmorbänkskivor och hur vi skulle inreda sovrummen i huset vi var och kollade på!
    Vi har alltså inte bestämt om vi ska lägga bud eller inte.. Velar fram och tillbaka hela tiden!!
    Var lite tråkiga grejer i besiktningsprotokollet, typ att fönsterna behövs bytas ganska snart.. taket var heller inte helt som det skulle..
    Men vi har juh ändå tänkt lägga ett skambud...

• kängu

MSW- Har ni råd att lägga lite på renovering? I så fall tycker jag att ni ska lägga ett skambud!

• _koko_

Heeeej! Kort inlägg medan jag klappar magen som är full av god indisk lunch, sen måste jag rycka tag i jobbet igen!

Anledningen till att man inte bör äta ens pastöriserade dessertostar är så vitt jag förstått det att möglet tillsätts efter pastöriseringen, och där kan det finnas listeria. För drygt ett år sedan hände detta i norge:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article1433054.ab

Mitt BF är än så länge 29/8.

Sen var det en massa mer jag skulle vilja kommentera, men nu måste jag jobba...

Krya på dig Tinga!

• FruCicci

Hej,

Victor har haft ett fruktansvärt krupp anfall i natt!!!
    Fy fan vad jobbigt. Vi var på akuten och efter att han fått inhalera 4 ggr + fått kortison, så lade de in honom på avdelningen. Så jag har sovit max 3 timmar, första timmen hemma när maken försökte reda ut anfallet själv, sen på en brits på akuten och sen fick jag väl en timme tillsammans med Victor på i hans säng på avdelningen.
    Appropå att någon frågade hur det var med hans krupp anfall, SÅ inte så bra tydligen. Han har inte haft anfall sedan i november eller nåt, men i går kom det utan förvarning!
    Stackaren. Första gången det är så illa att vi inte ens får åka hem utan bli inlagda.
    Nu mår han bra och sover och andas ok igen, men han har "skäll" hostan kvar.
    Är på jobbet och tog med honom, så han sover utanför. Sen ska vi snart hem via apoteket och hämta korison, i fall han får nytt anfall i natt.

Ag ost, så åt jag en helt franska god vit ost själv veckan i Frankrike, risken är sååååå liten sägs det, men visst händer det!
    Barnmorskan i dag sa inget om det iallafall!
    Japp jag var där, alltså hos BM, maken stannad med Victor på sjukhuset. Allt var bra utom mitt järnvärde, som låg på 102. Sen hade bebisen 145 slag i minut och allt lät fint! Skönt att den lille krabaten inte har fått fnatt på ngt sätt i af.

kram från en trött cicci

• MSW

Kängu: Det beror juh på hur pass skambud man lägger... Men det lutar nog åt att vi lägger ett bud.. Förmodligen tycker de det är för lågt iaf.. Men mer vill vi inte lägga!

Cicci: Jobbig natt!! Hoppas kommande natt blir lugnare!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare