• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-13 13:47:23 följande:
    nenne, chokladchokladchoklad chokladchokladchoklad choklaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!
    *slår händerna för öronen*
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOAOAOOAOAOAOAOAOOAOAOAOAOAOAOH!!!!

BS
    Hoppas du får vila upp dig i helgen! Stackars Iris, ögoninflammation är jobbigt och hosta är snäppet värre.
  • BrudSommar2006

Nenne, tror inte att det var Pergo som gällde, han pratade ju om mediciner som var samma som vissa diabetiker fick för att få igång ÄL, beroende på vilket hormonfel som testerna visar. Så vida man inte ger Pergo till diabetiker, har ingen aning! Fast först måste jag ta de där hormonproverna och det ska jag inte beställa tid till förrän i mitten på mars tyckte han, och det under förutsättning att jag ätit balanserat, alltså inget socker, och helst gått ner ett par kg. Ätit bra har jag gjort hittills i alla fall tycker jag fast tänker göra ett undantag imorgon, men gått ner något har jag inte gjort än i alla fall.

• nennesjuttioåtta

alltså jag kommer att sluta som en jabbadahut om jag fortsätter i denna takt. Igår blev det över en jättestor kanelbulle efter konferensgästerna och hemma fanns det en semmelgroda kvar som bara var tvunget att ätas. *blurp* Jag hatar när maken har rätt, man mår skit i mage och man bara känner hur den jäser. Om den ändå kunde jäsa inifrån och inte bara ytligt...

• Lapinette

nenne - du kommer säkert vara en jättesöt jabbadahut!

• Telemarkgrrl

Lappis, ok, jag förstår. Jag tror att det kanske är något fel på vår ugn för dom stod inne säkert fem minuter än i receptet men var verkligen jättelösa inuti. Men smaken var det inget fel på! Ska göra ett nytt försök imorgon och då låta dom stå inne lite längre till.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-13 13:52:49 följande:
    nenne - du kommer säkert vara en jättesöt jabbadahut!
    Oooh jag kanske t o m får TUTTAR!
  • Telemarkgrrl

BS, jag läste om den där medicinen någonstans och där stod det att man inte fick ta den om man hade problem med njurarna, men det har inte du va?

• Fru E

Nenne-jag kan sälla mig till din Jabbadahut, har ju denna veckan varit tvungen att äta upp cupcaksen som var kvar sen kalasen eftersom de inte går att frysa

• Fru E

Ja tuttar hade varit lite fint att få för här finns det inte så mycket att skryta med

• Fru E

Funderar allvarligt på att sluta redan nu och bara njuta av solen. Kan alltid jobba ett par timmar till efter att solen gått ner och maken inte kommit hem....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare