• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Lapinette, var tvungen att kolla FL i X-tråden när du sade att du blivit skälld på. Jag hängde ju där för två år sedan och den tjejen som skällde då hängde där redan då. Hon var inte trevlig på den tiden heller, men hon verkar ha det jättekämpigt.

Det varierar ju vad det är för folk där såklart, men jag fick mycket hjälp själv.

• Mrs  B

Maken kom hem med skumpa och jag har lagat middag, som nu finns i våra magar (MUMS), trevlig kväll alltså.....

Imorgon blir det sim, bowling och hämtmat , sen beger sig maken till Jönköping för övernattning och match på söndag.

Ingen som vill ha sig ett glas champagne?????
    *slurp*

• Izzie

Då var mna hemkommen från en dag i Götet! Trevligt att träffa mina gamla pluggkompisar igen! Dagen började i och för sig lite halvtaskigt med att ena bildörren inte gick att stänga. Typiskt när man har packat ihop, burit ut och packat in alla grejer plus lyckats få på M ytterkläderna, skottat fram bilen, skrapat alla rutor och lite sådär i sista minuten äntligen ska åka. Vet inte om något frusit eller om den bara dummar sig. Det har hänt en gång innan men det var ett tag sedan nu.

Slutade iaf med att maken fick åka hem från sitt kundbesök och lämna sin bil till mig, och sen fick jag skjutsa honom till jobbet och till slut ta mig till Göteborg, kraftigt försenad.

Men men, man kanske inte kan vänta sig annat på fredagen den 13?!

En trevlig eftermiddag fick vi iaf. När vi väl var hemma igen kom det ett sms "vi hittar inte våra fjärrkontroller till tvn, vet du vad de är?". Hmm... M hade lekt lite med dom på eftermiddagen. Nix, kan inte minnas att jag sett dem någonstans. Fick en snilleblixt - bäst att kolla M's lilla ryggsäck med leksaker som hon har med sig när hon åker någonstans. *rotar, rotar* Vad ligger längst ner? Jo, två fjärrkontroller. Ridå.

Muggles - Apropå härskartekniker så hade lokaltidningen stor uppslag på sidan två om dessa idag (apropå bråk bland Jönköpingspolitikerna). Har nog aldrig tänkt på härkartekniker eller läst om dem heller för den delen, och så nu forsar det fram info om dessa

Cicci - Fy tusan. Det lät inget vidare... Hoppas du får lite sömn i natt och att Victor piggar på sig. Jag o min lillebror hade krupp som små och jag har för mig att anfallen oftast försvann lika fort som de kom...

Tinga - Krya på sig vännen! Jättejobbigt att vara magsjuk när man är ensam med små barn hemma...
    Intressant det där med teorin om att man öppnar sitt sinne under graviditetens sista trimester. Kommer faktiskt ihåg att jag tänkte i lite andra banor under den perioden...

Mrs B - Vilka härliga inlägg! Du verkar haft en superdag! Skoj, det var du väl värd!

Ore - Drinken lät supersmarrig! Kan du cyberskicka en?

Förresten så verkar jag ha en liten mellanblödning, eller åtminstone spottings. Och jag hade nyss mens? Strange. Äter minipiller så ägglossning vet jag inte om jag har?
    Någon som varit med om detta?

Nä, dax att hoppa i säng. Eftersom klockan snart är tolv så tar jag tillfället i akt att önska alla en riktigt mysig alla hjärtans dag och skickar ett gäng pussar till alla härliga trådisar

• Lapinette

Tittar bara in lite kort för att önska alla en supermysig alla hjärtans dag! KRAM

• MSW

Nu har vi klarat av det första av dagens kalas! Snart dags att bege sig på dop!

A sov helt kasst i natt! Somnade inte medan vi hade gäster, så han somnade strax efter 12. Sen vaknade han säkert 4-6ggr innan vi steg u´pp vid halv nio! B´åde vi och han är ganska trötta idag!!
    Tror att det beror på en kombination av övertrötthet, att han blev för varm mellan oss, och att han är rosslig och hostig! Blev ngt bättre när jag tog av honom så han sov i bara blöja..

Jaja

Ha en super bra alla hjärtans dag och en bra brunch imorgon om jag inte går in innan!!

• Ore

Nu brunchar ni nog, och har säkert jättetrevligt! (litet avis...)

Själv blandar jag skidskytte på TV med att röja i lägenheten - klappar mig själv på axeln för att jag tvättat rent hyllorna i kylen och rensat badrumsskåpen.

Jag är för övrigt mer nöjd med gårdagens melodifestival än förra veckan. Men jag hoppas att det finns någon riktigt bra låt kvar, för det kändes inte som någon vinnarlåt direkt.

• Tinga

Här är det äntligen lite bättre i sjukstugan, men det har tagit tid. I fredags kväll kände jag mig hyfsad, så jag åt lite vanlig mat då, men det straffade sig, för på natten blev det ny sprutt på magen. Därför bestämde jag mig för att hålla mig till blåbärssoppa, cola och vitt bröd hela dagen igår. Ni kan ju tänka er vilken mysig allahjärtansmiddag vi fick. Tur att det är en dag vi inte bryr oss särskilt mycket om. Nu känns det iallafall ok igen, om än att jag är matt i benen, så nu hoppas jag att jag snart är på banan igen.

Idag har jag passerat en milstolpe, för nu har jag gjort den sista bröstmjölkspumpningen. Känns jätteskönt att inte behöva släpa på pumpen mer så fort man ska iväg någonstans och hålla på att passa pumptider och så. Det finns några liter mjölk i frysen som Piff & Puff får som måltidsdryck de närmaste veckorna, men sen får de klara sig med vatten som alla andra barn.

Hoppas att ni har en trevlig brunch i Estocolmo idag! Precis som Ore är jag lite avundsjuk på er som träffas.

• muggles

Nä men jag tror att de har haft supertråkigt idag på brunchen, lika bra att inte vi är med!

Vi hade en härlig skiddag i Sunne igår; -9 grader, strålande sol och ingen vind - perfa! I princip inga liftköer heller trots att parkeringen var full. Sedan råkade vi hamna i tät granskog när vi skulle till en avstängd backe - äventyr i lilla Sunne, fniss!

• Mrs  B

Tinga
    En sån dag som du hade igår hade jag på Nyårsafton/Nyårsdagen då jag blev matförgiftad.
    Skönt du är bättre nu iaf!!!!

Tror inte heller att det var trevligt i Stockholm idag......

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare